Akvarie bygge "STORT"!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guzrob
    Användare
    • October 2004
    • 389

    Akvarie bygge "STORT"!

    Hej!
    Jag och min sambo skall bygga hus till våren och då skall jag bygga ett stort akvarie med måtten 300*120*70cm. Tänkte nu fråga om det är nån som känner till nån firma som är riktigt bra på helglasakvariebygge.

    Sen funderar jag på vad man skall ha för bakgrund i akvariet. Är mestadels sugen på en hel bakgrund. Inga modulbyggen. Nån som har tips?

    MVH Guzrob
    :D:D:D:D
  • PowerMerca
    Användare
    • March 2005
    • 173

    #2
    Ja, om du ska köpa moduler lär det bli väldigt dyrt med tanke på vad modulerna kostar (www.pwss.se har moduler < Så det ända du kan göra är att göra en egen friggobakgrund. Det går att hitta tips på zpet.se "gör det själv".
    Du behöver bland annat ha frigolit, silicon, betongspackel, husfix och färgpigment (och verktyg: knivar mm, varmlufts-pistol och såg + en del andra saker). Checka länken så får du en bättre bild.

    Kommentar

    • Guzrob
      Användare
      • October 2004
      • 389

      #3
      Men det måste finnas nån tillverkare av bakgrunder som gör 3metersbakgrunder?
      :D:D:D:D

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

        #4
        Pangea kan nog ta emot en spec. beställning men det lär nog kosta. Kolla även med btn om de kan fixa en bakgrund till dig.

        Mvh
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 1913

          #5
          Ursprungligen postat av Guzrob
          Hej!
          Jag och min sambo skall bygga hus till våren och då skall jag bygga ett stort akvarie med måtten 300*120*70cm. Tänkte nu fråga om det är nån som känner till nån firma som är riktigt bra på helglasakvariebygge.
          Bra länk om detta...

          Kommentar

          Arbetssätt...