Musik och Akvaristik

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-El
    Användare
    • August 2005
    • 255

Musik och Akvaristik

Sitter så här på kvällskvisten och filosoferar lite. En sak som då slog mig, annat än att Depeche är lysande, är om fiskar uppfattar musik?

Om så är fallet måste ju givetvis följdfrågorna bli om olika fiskar gillar olika sorters musik samt om musik kan påverka fiskarna på olika sätt? Det lilla test jag just genomförde visar inte på några säkra tendenser, men vissa av de mer blyga fiskarna i mitt kar tittade fram då lugna låtar spelades medan de helt försvann när tempot drevs upp rejält...
    Senast redigerad av Kalle-El; 02 October 2005, 12:25.
  • Fredrik H.
    Användare
    • April 2002
    • 1884

Alltid kul med musiktrådar tycker jag. Jag tvivlar starkt på att musik kan påverka fiskarna men de är givetvis känsliga för saker som de inte känner igen. Min familj sitter i stort sätt dagligen och äter intill ett 720-kar och det är alltid stressigt för nykomlingar i det samma. De som varit med ett tag verkar mest spana in vad vi äter.

För att återanknyta till musik så har jag spenderat en stor del av kvällen med dEUS senaste album Pocket Revolution. Helt otroligt imponerad av deras utveckling faktiskt, ett vansinnigt bra album.
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

Hmm, allt jag vet är att min gamla Tropheus sp. red kiku inte gillade när jag blåste på med in flames och bashögtalarna var riktade rakt mot akvariet. Att fiskar kan bli så blyga så snabbt =)

Mina Malawi i mitt 720 har däremot aldrig varit rädda för någon musik alls, kan vara så att basen inte är riktad mot akvariet längre.
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

Fredrik: dEUS är klockrena. Spec låten Sister Dew är hur skön som helst.
        Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Kalle-El
          Användare
          • August 2005
          • 255

dEUS är inget jag känner igen alls. Vad är det för typ av musik?

Kommentar

Arbetssätt...