Japp, det är Jaguarciklid!!!
Doovi
Kollaps
X
-
-
Väcker denna tråd liv (om det går) för att höra hur många det är som sitter på dovii här i landet.
Har själv 1 par (3:e generationen) som lekt några gånger och fått fram yngel varenda gång. Fast om jag skall dra upp några yngel så skulle jag tänka mig att byta med andra för att inte eventuelle inavelseffekter skall börja göra sig gällande.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jinnarparen,
Tyvärr- det är nog dina vi har. Mina kom från Simonstorp för ca ett år sen. Jag har 2 hannar 3 honor i mitt 2.4m^3. Snygga, tycker jag (men minst omtyckta av icke nördarna i familjen)Kommentar
-
Ursprungligen postat av StyrsöJinnarparen,
Tyvärr- det är nog dina vi har. Mina kom från Simonstorp för ca ett år sen. Jag har 2 hannar 3 honor i mitt 2.4m^3. Snygga, tycker jag (men minst omtyckta av icke nördarna i familjen)
En bild på dina dovii hade var att kul att se!!!!!Åter till CA
-
Finns det verkligen bara 2 ägare till dovii på detta forumet?Åter till CA
-
tre st! jag äger en dovii hona, letar efter hane just nu gärna mindre, typ 10cm. så helt ensamma är ni inteKommentar
-
Ursprungligen postat av Tomtentre st! jag äger en dovii hona, letar efter hane just nu gärna mindre, typ 10cm. så helt ensamma är ni inteMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Hehe jo det är en av dom, hon är den enda som är kvar då dom förbannade alligatorsköldpaddorna käkade upp dom andra treKommentar
-
Kommentar
-
-
hanne
lite mindre än hoinan.
de är roliga att försöka fota för att de alltid vänder sig mot en och stirrar.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Styrsölite mindre än hoinan.
de är roliga att försöka fota för att de alltid vänder sig mot en och stirrar.
Det är att få hanarna till att äta ordenligt. Har provat det mesta men kräsna har de alltid varit, blir inte klok på varför då honorna äter bra.
Annars så ser de ut att vara väldigt lika de som jag har, kanske är de rentav syskon.Åter till CA
-
Jo- mina tre honor äter lite bättre än hannarna. De trivs högre i karet som är 120 högt. hannarna vill vara i grottor i botten. Men det kanske är mer problem än så.
Ser de ut som dina?Kommentar
-
Kommentar