Doovi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    • April 2002
    • 2670

Jodå ,freddie och motas kommer också ifrån mig.
    Det är bara loisellei som jag saknar annars är hela listan på parachromisar komplett.
    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• bece
      Användare
      • September 2005
      • 127

Ursprungligen postat av jinnarparen
      Jodå ,freddie och motas kommer också ifrån mig.
      Det är bara loisellei som jag saknar annars är hela listan på parachromisar komplett.
      se där..kul..ska försöka updatera med bilder på dom ,,,har inte fått dom än med gissar att dom är på gång...dom skulle ta hem dom så fort lokala handlaren skulle göra nästa beställning därifrån....ska bli kul..
      Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
      http://spaces.msn.com/berrac/

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Trött? doviihona
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Laesk
          Användare
          • February 2004
          • 2447

Visst är det märkligt att nästan alla som är intresserade av CA bor i Norrland, samma fenomen vad det gäller att lyssna på hårdrock, norrlänningar och så jag. Får snacka med familjen lite och höra om vi inte skall flytta upp.
          *räcker upp handen* glöm inte mig! (10 mil öster om gbg - i Ulricehamn) .. eller de kanske du tar som norrland me
          hmm nike69 me! Eller iofs, han lyssnar endel på gaypop me.
          Lennart "Laesk" Axelsson
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

Den "lilla gubben" börjar få tänder och han är inte 1 år än, visst är det sött.
            Men som vanligt när det gäller dovii så är det honorna i karet som bestämmer.
            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• bece
              Användare
              • September 2005
              • 127

ja se hur de går jinnarparen...nu har man 6 stycken dovii på väg upp till piteå....hoppas nu bara fiskhandlaren inte missar igen...men jag kollade med egna ögon då han skrev i boken (beställningen)
              så nu går man bara å tycker att tiden går alldeles för sakta...hehe

Kommentar

• jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

bece: Kul att se att du ger dig på dovii. Det är många som provat men få står ut med den oreda som de kan ställa till med på andra fiskar. De vill ju gärna sköta sig själva efter ett tag och ser oftast till att det blir så också.

En nytagen bild på en av honorna.
                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• bece
                  Användare
                  • September 2005
                  • 127

Japp...ska bli värkligen kul att ge sej på dessa bjässar...joråå vad jag läst de du, och en del andra ,så förstår jag att de är ingen lek för andra invånare i karet... ska försöka få fram ett par förstås som ska få dela karet med friedrichsthalii paret...funkar inte de så får dom hela karet...men de får framtiden utvisa...de är nog ingen fara än då dom är så små....
                  Kommer nog med fler frågor om dessa, har ju haft jaggisar och trimacs..så jag vet ju att de kan bli livat då trimacen är inte var å leka med...men,men...som sakt ska bi super kul att se dessa coolingar växa upp.

ps: Super fin bild ... nu går tiden änu saktare...hehehe

Kommentar

• Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

fan laesk du får ju inte glömma mig ja är en i mängden oxå...

Kommentar

• SOLO
                      Användare
                      • August 2004
                      • 53

Var hos nike69 och hämtade 10st yngel. Skall bli kul att se detta växa till sig. Men som det låter här så får man införskaffa sig en större "burk" enbart för dessa liv! Detta kommer "kärringen" tycka om Dom är inte mer en 3-4cm ännu och går ihop med mina midas......så det är lungt. Växer dom snabbt jinnarparen? Och förresten så finns det en "dåre" till som i södra halvan som gillar CA
                      3x200,480,960 SA&CA

Kommentar

• mrgreed
                        Användare
                        • July 2002
                        • 494

>bece
                        Jaggar och Trimac är bara småligister jämfört med Dovii.
                        Jag hade tror jag dem Dovii nike69 har nu.Den hanen som är på artbeskrivningen här på Nordiska ciklid och som Jinnarparen ägde innan mig... Fantastiska fiskar men dem måste ha ett eget akvarium.Så i längden kan du nog glömma friedrichsthalii paret.

Mvh
                        Danne

Kommentar

• bece
                          Användare
                          • September 2005
                          • 127

Ursprungligen postat av mrgreed
                          >bece
                          Jaggar och Trimac är bara småligister jämfört med Dovii.
                          Jag hade tror jag dem Dovii nike69 har nu.Den hanen som är på artbeskrivningen här på Nordiska ciklid och som Jinnarparen ägde innan mig... Fantastiska fiskar men dem måste ha ett eget akvarium.Så i längden kan du nog glömma friedrichsthalii paret.

Mvh
                          Danne
                          Japp förstår ju de...men de är helt ok...tyvärr vart dom restade [] så jag söker vidare,hoppas jag får i tag i snart...nån som har nå tips så är de välkommet

Kommentar

• Johan
                            Användare
                            • August 2002
                            • 3029

han som har samma namn som ett skomärke ovan, har kvar yngel tror jag.
                            får ju inte annonsera om sånt här

Kommentar

• jinnarparen
                              • April 2002
                              • 2670

Ursprungligen postat av SOLO
                              Växer dom snabbt jinnarparen? Och förresten så finns det en "dåre" till som i södra halvan som gillar CA
                              Jodå, doviin växer fort. Efter ett år är de mellan 15-20 cm, och då är det jag som står för matningen, så de kan nog bli ännu större på ett år.

Kul med fler härnere i södern som gillar CA, vi får väl träffas och utbyta erfarenheter någon gång.
                              Vem vet, vi som håller CA kanske skulle samlas någon gång. En del ha man ju kontakt med via nätet men inte alla.
                              Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• SOLO
                                Användare
                                • August 2004
                                • 53

Jodå, doviin växer fort. Efter ett år är de mellan 15-20 cm, och då är det jag som står för matningen, så de kan nog bli ännu större på ett år.

Kul med fler härnere i södern som gillar CA, vi får väl träffas och utbyta erfarenheter någon gång.
                                Vem vet, vi som håller CA kanske skulle samlas någon gång. En del ha man ju kontakt med via nätet men inte alla.
                                Vad är det för mat du ger dom???? Växer dom så snabbt := Extra karet kommer snabbt. Kärringen kommer ÄLSKA detta Bekanta nere i Malmoé......kommer gärna ner på besök
                                3x200,480,960 SA&CA

Kommentar

Arbetssätt...