Saknar redan det gamla forumet..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Prayerman
    Användare
    • June 2004
    • 1314

Jag har varit lite inaktiv senaste tiden, har haft att göra med att de senaste inläggen inte synts på första sidan. Nu när de gör det så har jag helt plötsligt börjat skriva mer. Däremot stör jag mig på att man automatiskt ser det senaste inlägget i en tråd. Jag får hela tiden bläddra tillbaka för att se vad som stod från början. Någon inställning man kan fixa detta med?
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Niclas Larsson
      Användare
      • January 2004
      • 546

gå in i "mina Profiluppgifter"
      klicka på redigera alternativ
      en bit ner i alternativen har du "visningsalternativ för ämnen" där kan du ange i vilken ordning du vill ha ämnena sorterade
      Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

Att det senaste inlägget visas i en tråd som öppnas via Ciklid.se´s förstasida beror på hur jag länkat informationen. Således kan man inte själv göra någon inställning för att fixa till det.

Är den överhängande viljan att man endast skall förflyttas till början av aktuell tråd som har ett nyttinlägg, så kan vi förståss förändra det, tycker dock att det fungerar bra att i det läget visa senaste inlägg i tråden, och själv välja första inlägget i tråden efter behov.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Fr BuBu
          Användare
          • March 2004
          • 126

Åh vad skall jag mer göra för att också få in den fina loggan som medlem? jag har ansökt den 6/11 men det tar kanske lite tid eller har jag missat något viktigt att göra må tro? []
          Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

Kommentar

• Prayerman
            Användare
            • June 2004
            • 1314

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
            Att det senaste inlägget visas i en tråd som öppnas via Ciklid.se´s förstasida beror på hur jag länkat informationen. Således kan man inte själv göra någon inställning för att fixa till det.

Är den överhängande viljan att man endast skall förflyttas till början av aktuell tråd som har ett nyttinlägg, så kan vi förståss förändra det, tycker dock att det fungerar bra att i det läget visa senaste inlägg i tråden, och själv välja första inlägget i tråden efter behov.
            Ok, jag gissade att det var något sådant eftersom jag inte kunnat hitta hur man ställer in just detta. Men ok, vi testar ett tag och ser hur det funkar.
            Tomas Wallengren

Kommentar

• waros
              Användare
              • February 2004
              • 172

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft

Jag stör mig enomt på att inte se fösta inlägget på en gång, så som det var förrut. Nu måste man jämnt leta upp första inlägget för att se vad det handlar om. Lat som jag är har det istället fått mig att ibland inte läsa inlägget alls.

Men visst, om man läser forumet 100 ggr om dan så vill man kanske inte läsa allt från början hela tiden. Personligen vill jag se första inlägget så att jag direkt kan avgöra om jag vill läsa vidare.

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Första inlägget kommer fram i gul text om du för markören över rubriken för ämnet du är intresserad av. Du ska inte klicka utan endast hålla markören på texten...

En gul ruta ploppar upp och du kan där läsa ämnesförfattarens första inlägg.

Kommentar

• waros
                  Användare
                  • February 2004
                  • 172

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                  Första inlägget kommer fram i gul text om du för markören över rubriken för ämnet du är intresserad av. Du ska inte klicka utan endast hålla markören på texten...

En gul ruta ploppar upp och du kan där läsa ämnesförfattarens första inlägg.
                  Det funkar inte på förstasidan... iaf inte för mig :/

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Ok...jag går aldrig in via första sidan utan har inställt på att komma direkt på nya inlägg sedan jag sist var här. Då kan man se det som jag menar...

Det vore kanske inga fel att även ha den där gula textrutan även på första sidan??

Kommentar

• Prayerman
                      Användare
                      • June 2004
                      • 1314

Det som vi tycker är ett problem är just när man går via första sidan. Går man via forumet så är det som vanligt. Jag skulle faktiskt uppskatta om man kom till första inlägget även från första sidan.
                      Tomas Wallengren

Kommentar

• Fr BuBu
                        Användare
                        • March 2004
                        • 126

Jag instämmer också med detta att det är störande att komma till sista inlägget. Det är som tidigare sagts, kanske OK om man kan kolla inlägg många gånger om dagen men i annat fall tappar man ju tråden helt och struntar helt enkelt i inlägget om det inte är hyperintressant. Det vore verkligen en god ide att återgå till det gamla i detta fallet. []
                        Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

Kommentar

• deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

Det är ju o andra sidan ganska bekvämt o komma till sista iom att man oftast bara besöker första 1 gång men sista fler =)
                          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• claesl
                            NCS Medlem
                            • May 2005
                            • 11

Skulle det gå att komma till första olästa meddelandet? Den funktionen finns ju tillgänglig när man går in i forumet via "Senaste ämnen" på förstasidan och öppnar en tråd.
                            Det löser visserligen inte problemet med att man inte vet vad ämnet handlade om ursprungligen, men man missar inte tidigare inlägg man inte läst.

Kommentar

• Cthulu
                              Användare
                              • July 2003
                              • 21

Ursprungligen postat av claesl
                              Skulle det gå att komma till första olästa meddelandet? Den funktionen finns ju tillgänglig när man går in i forumet via "Senaste ämnen" på förstasidan och öppnar en tråd.
                              Det löser visserligen inte problemet med att man inte vet vad ämnet handlade om ursprungligen, men man missar inte tidigare inlägg man inte läst.
                              Fast den lösningen suger om man flyttar runt på lite olika burkar, jag förordar en lösning som inte kräver sparade cookies för att fungera på framsidan.

Kommentar

Arbetssätt...