Jag har varit lite inaktiv senaste tiden, har haft att göra med att de senaste inläggen inte synts på första sidan. Nu när de gör det så har jag helt plötsligt börjat skriva mer. Däremot stör jag mig på att man automatiskt ser det senaste inlägget i en tråd. Jag får hela tiden bläddra tillbaka för att se vad som stod från början. Någon inställning man kan fixa detta med?
Saknar redan det gamla forumet..
Kollaps
X
-
-
gå in i "mina Profiluppgifter"
klicka på redigera alternativ
en bit ner i alternativen har du "visningsalternativ för ämnen" där kan du ange i vilken ordning du vill ha ämnena sorteradeCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Att det senaste inlägget visas i en tråd som öppnas via Ciklid.se´s förstasida beror på hur jag länkat informationen. Således kan man inte själv göra någon inställning för att fixa till det.
Är den överhängande viljan att man endast skall förflyttas till början av aktuell tråd som har ett nyttinlägg, så kan vi förståss förändra det, tycker dock att det fungerar bra att i det läget visa senaste inlägg i tråden, och själv välja första inlägget i tråden efter behov.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Åh vad skall jag mer göra för att också få in den fina loggan som medlem? jag har ansökt den 6/11 men det tar kanske lite tid eller har jag missat något viktigt att göra må tro? []Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftAtt det senaste inlägget visas i en tråd som öppnas via Ciklid.se´s förstasida beror på hur jag länkat informationen. Således kan man inte själv göra någon inställning för att fixa till det.
Är den överhängande viljan att man endast skall förflyttas till början av aktuell tråd som har ett nyttinlägg, så kan vi förståss förändra det, tycker dock att det fungerar bra att i det läget visa senaste inlägg i tråden, och själv välja första inlägget i tråden efter behov.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftAtt det senaste inlägget visas i en tråd som öppnas via Ciklid.se´s förstasida beror på hur jag länkat informationen. Således kan man inte själv göra någon inställning för att fixa till det.
Är den överhängande viljan att man endast skall förflyttas till början av aktuell tråd som har ett nyttinlägg, så kan vi förståss förändra det, tycker dock att det fungerar bra att i det läget visa senaste inlägg i tråden, och själv välja första inlägget i tråden efter behov.
Men visst, om man läser forumet 100 ggr om dan så vill man kanske inte läsa allt från början hela tiden. Personligen vill jag se första inlägget så att jag direkt kan avgöra om jag vill läsa vidare.Kommentar
-
Första inlägget kommer fram i gul text om du för markören över rubriken för ämnet du är intresserad av. Du ska inte klicka utan endast hålla markören på texten...
En gul ruta ploppar upp och du kan där läsa ämnesförfattarens första inlägg.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonFörsta inlägget kommer fram i gul text om du för markören över rubriken för ämnet du är intresserad av. Du ska inte klicka utan endast hålla markören på texten...
En gul ruta ploppar upp och du kan där läsa ämnesförfattarens första inlägg.Kommentar
-
Ok...jag går aldrig in via första sidan utan har inställt på att komma direkt på nya inlägg sedan jag sist var här. Då kan man se det som jag menar...
Det vore kanske inga fel att även ha den där gula textrutan även på första sidan??Kommentar
-
Det som vi tycker är ett problem är just när man går via första sidan. Går man via forumet så är det som vanligt. Jag skulle faktiskt uppskatta om man kom till första inlägget även från första sidan.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Jag instämmer också med detta att det är störande att komma till sista inlägget. Det är som tidigare sagts, kanske OK om man kan kolla inlägg många gånger om dagen men i annat fall tappar man ju tråden helt och struntar helt enkelt i inlägget om det inte är hyperintressant. Det vore verkligen en god ide att återgå till det gamla i detta fallet. []Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!Kommentar
-
Det är ju o andra sidan ganska bekvämt o komma till sista iom att man oftast bara besöker första 1 gång men sista fler =)Kommentar
-
Skulle det gå att komma till första olästa meddelandet? Den funktionen finns ju tillgänglig när man går in i forumet via "Senaste ämnen" på förstasidan och öppnar en tråd.
Det löser visserligen inte problemet med att man inte vet vad ämnet handlade om ursprungligen, men man missar inte tidigare inlägg man inte läst.Kommentar
-
Ursprungligen postat av claeslSkulle det gå att komma till första olästa meddelandet? Den funktionen finns ju tillgänglig när man går in i forumet via "Senaste ämnen" på förstasidan och öppnar en tråd.
Det löser visserligen inte problemet med att man inte vet vad ämnet handlade om ursprungligen, men man missar inte tidigare inlägg man inte läst.Kommentar
Kommentar