Hej
JAg kommer att ta med nagra pasar yngel till forsaljing pa Akvariets Dag i Uppsala http://hem.passagen.se/uaf/akvarietsdag2005_b.pdf
Foljande fiskar pa jobbet har vi sa gott av att vi inte behaller alla yngel dvs dessa kan jag ta med och auktionera ut (men inte mer an vad som far plats i handbagaget). Fragan ar: Vilka ar mest intressanta? HAr ni nagra fragor ang fiskarna sa kan jag svara. Mycket, men inte allt ar F1. Yes betyder att det finns yngel eller ruvande honor just nu. Fiskarna ar fangade av nagon har, sa lokalen ar mycket sakrare an i affarer. Vi har fullstandig info om dessa fiskar. P. betyder Pseudotropheus (Metriaclima anvands inte langre).
MALAWI
Astatotilapia calliptera Chisumulu Yes
Astatotilapia calliptera Dambo Yes
NKB BB zebra Yes
NKB O zebra Yes
NKB OB zebra Yes
Oreochromis karongae Yes
P. chilumba
P. red top emmiltos Yes
P. zebra Gold Yes
P.thapsinogen
P.zebra Mara rocks
P.tropheops olive Nkhata bay
P.zebra Chiofu wild stock BB
P.zebra Chisumulu
Tillagg: Rhamphochromis sp. chilingali (egentligen fran Lake Chilingali)
VIKTORIA
Pundamilia azurea Ruti Yes
Pundamilia nyererei Makobe Yes
Pundamilia nyererei Python Yes
Pundamilia nyererei Senga Yes
Pundamilia pundamilia Makobe
Pundamilia pundamilia Python Yes
Tillagg: Haplochromis (Paralabidochromis) chilotes Makobe
Tillagg: Haplochromis (Lipochromis) melanopterus
Jag tror att Haplochromis chilotes ska finnas ocksa. Far kolla det.
Jag har tillatelse av NCS styrelsen att gora detta inlagg da det anses gagna Akvariets Dag samt ciklidhobbyn i stort.
JAg kommer att ta med nagra pasar yngel till forsaljing pa Akvariets Dag i Uppsala http://hem.passagen.se/uaf/akvarietsdag2005_b.pdf
Foljande fiskar pa jobbet har vi sa gott av att vi inte behaller alla yngel dvs dessa kan jag ta med och auktionera ut (men inte mer an vad som far plats i handbagaget). Fragan ar: Vilka ar mest intressanta? HAr ni nagra fragor ang fiskarna sa kan jag svara. Mycket, men inte allt ar F1. Yes betyder att det finns yngel eller ruvande honor just nu. Fiskarna ar fangade av nagon har, sa lokalen ar mycket sakrare an i affarer. Vi har fullstandig info om dessa fiskar. P. betyder Pseudotropheus (Metriaclima anvands inte langre).
MALAWI
Astatotilapia calliptera Chisumulu Yes
Astatotilapia calliptera Dambo Yes
NKB BB zebra Yes
NKB O zebra Yes
NKB OB zebra Yes
Oreochromis karongae Yes
P. chilumba
P. red top emmiltos Yes
P. zebra Gold Yes
P.thapsinogen
P.zebra Mara rocks
P.tropheops olive Nkhata bay
P.zebra Chiofu wild stock BB
P.zebra Chisumulu
Tillagg: Rhamphochromis sp. chilingali (egentligen fran Lake Chilingali)
VIKTORIA
Pundamilia azurea Ruti Yes
Pundamilia nyererei Makobe Yes
Pundamilia nyererei Python Yes
Pundamilia nyererei Senga Yes
Pundamilia pundamilia Makobe
Pundamilia pundamilia Python Yes
Tillagg: Haplochromis (Paralabidochromis) chilotes Makobe
Tillagg: Haplochromis (Lipochromis) melanopterus
Jag tror att Haplochromis chilotes ska finnas ocksa. Far kolla det.
Jag har tillatelse av NCS styrelsen att gora detta inlagg da det anses gagna Akvariets Dag samt ciklidhobbyn i stort.
Kommentar