HJÄLP......Fiskval

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Green
    Användare
    • May 2005
    • 39

HJÄLP......Fiskval

Tjabba alla

Nu efter 6 lååånga månader vänte tid så är äntligen mitt 960kar igång=)

Har tänkt mej gå loss på 1par Red Devil osså 1 par Jaguarer....

Hur hade ni gjort....Kört me bägge arterna eller bara 1 art???

Nån som har nån erfarenhet av Red Devil....

Har redan fått mycket info av FI ang jaguarer =)
    Ägare till ett CA 960 kar!
  • bece
    Användare
    • September 2005
    • 127

Kan säja att mina första fiskar var tre par...jagga,sonata och *red devil*...joråå de funkade,visst var de fajt ibland,hade nog för litet kar i slutet (375 liter) då dom växer en del...så i ditt stora kar så är de nog inga problem...bara du har lite gömmor , tyvärr så var mitt red devil par inte alls överens då hanen vart tokig och spöade skiten av honan...så gjorde även zonata hanen...men nog om de...tycker du du kan prova,du har ju så pass rymligt kar

good luck!!
    Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
    http://spaces.msn.com/berrac/

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Mr Green: Var labiatumparet fortfarande kvar i Sandby? (jag plockade in dem som små yngel från Danmark sommaren 2003)
      Båda arterna blir så pass stora så det kan bli lite trångt, men med rätt inredning så skall det kunna fungera. Jag upplever labiatumen som mer aggressiv än jaggorna. Jag hade själv denna kombination under tag för många år sedan och det gick väl, om än knappt. Jag hade då väldigt lite inredning så fiskarna såg varandra på långt håll. Labiatumen var mindre men hade nog tagit över helt om de hade hunnit växa sig lika stora som jaggorna. Tyvärr så dog labiatumhonan och hanen accepterade aldrig den nya honan.
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

Arbetssätt...