efter lite pulande så verkar det fungera ... testar
Kollaps
X
-
-
-
Och då kommer ju nästa fråga min bild är 297*291 bildpunkter. Går det att ändra den så att den får plats?Kommentar
-
Ja Wenger, det går att ändra. Du kan använda ett program som tex Photoshop. Om du vill kan jag hjälpa dig. Maila i så fall över bilden så får du tillbaka en lagom stor bild på stubinen.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Det finns ett program som heter XnView som är freeware. Det kan ändra storlek på bilder.Kommentar
-
Tackar Christian, var ett bra program som till och med jag som är urusel på data fick att funka.Kommentar
-
Kul att du gillade det. Jag har varit med och översatt det till svenska ;-)Kommentar
-
Det är ju ett dubbelt -lika stort- avstånd kvar till höger om avataren, som själva avataren.
Borde man inte kunna utnyttja detta fält till en ev. dubbelt så bred avatar också; eller
tex. en bild till ?Kommentar
-
Det ser ut som om det är medlemsbilden som trycker ut bredden.
Man jag håller med dig. Större avatar låter kul. Då kan man få med både ansiktet och akvariet.Kommentar
-
Jag skulle hellre se att man utnyttjar platsen bättre så att korta inlägg inte tar så mycket plats. Mitt förslag:
Kommentar
-
Supersnyggt. Kör på det.Kommentar
-
När vi ändå talar om komprimering, är det bara jag som tycker storleken på användarnamnen är en aning överdrivna?Tony EnglundKommentar
-
Om man gör, som Micke visade och samtidigt flyttar användarnamnet dit; så har man ju ett
stort fält ovan att hitt på nåt med ;-)Kommentar
-
Är det OK att köra avatarer på annat än sig själv nu eller?Kommentar
-
Det är det inte.
Jag gillar även Mickes förslag bättre. Do it, do it!Kommentar
Kommentar