Fjärilsciklidyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • muppins
    Användare
    • September 2002
    • 96

    Fjärilsciklidyngel

    Hej hej!
    När mina fjärilsciklidyngel försvann från stenen där honan hade lagt äggen trodde jag att fjärilarna hade ätit upp sina barn...
    Men antagligen hade hon bara flyttat in dom bland växterna och hon jagade allt som kom i närheten. För idag simmade hon ut med ett stim av yngel under sig.
    Hanen och honan har nu fullt upp att jaga tetror...
    Nu till mina frågor;
    Vad ska jag ge dom att äta??
    Det minsta jag har hemma är bosmider, men dom är ju nästan lika stor som ynglen!!
    Kommer det att finnas några yngel kvar om några dagar, kan föräldrarna hålla tetrorna borta i mitt lilla ( 93 liter )akvarium??
    Jag äger tyvärr bara ett akvarium....
    Nån som kan ge mig lite råd??

    Linda


    /muppins
  • Lukas
    Användare
    • August 2002
    • 17

    #2
    Hej!
    Mata dem med nykläckta artemia!
    Beroende på vad det är för tetror och hur bra föräldrarna vaktar sina yngel, så visst kan några st överleva.
    Lycka till!
    Har ett par själv som ja hoppas ska leka snart...
    /Lukas


    Kommentar

    • muppins
      Användare
      • September 2002
      • 96

      #3
      Hej!
      Jag vet inte hur många yngel som är kvar, föräldrarna har tagit tillbaka dom in bland växterna igen. Och dom vaktar väldigt bra! Jag tycker till och med lite synd om tetrorna som blir jagade precis hela tiden... ( pristella-och glödbandstetra )
      Har tyvärr ingen artemia...och vet inte om jag kan få tag på det heller här omkring. Nåt annat man kan ge dom??
      Jag vet inte om dom har fått i sig nån mat än...allt jag slänger i äter dom andra fiskarna upp. Får se om jag kommer på nån bra idé..

      Linda

      /muppins

      Kommentar

      Arbetssätt...