Allmänt om Fiskmat

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-El
    Användare
    • August 2005
    • 255

Allmänt om Fiskmat

Jag blir smått yr i huvudet varje gång jag går in i en akvarieaffär och skall ha fiskmat. Det finns helt enkelt för mycket att välja på och enligt affärsinnehavarna är all mat bra fast på olika sätt. En del foder gör att fiskarna växer bra och andra får färgerna att stråla på våra små vänner. Min fråga är bara hur gör man om man dels vill att ens fiskar skall må bra och växa bra, men samtidigt lysa upp som "små solar"?

Oftast slutar det med att jag inte köper någon mat alls för jag inte vet vad jag skall välja. Kanske bör man blanda olika typer för bästa resultat? Det jag nu skulle vilja veta är hur man bör lösa denna "blandningsproblematik"? Jag tänker här mest på generella synpunkter då jag misstänker att även om det finns specialfoder för olika fisksorter så borde själva "blandningen av de olika fodren" se ut på ungefär samma sätt eller?

Om så inte skulle vara fallet och det faktiskt spelar roll vilken typ av fiskar man tänker på sitter jag just nu inne med ett kar Dvärgciklider blandat med Diskus.
Arbetssätt...