Stör värmaren dataskärmen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ryghar
    Användare
    • October 2002
    • 215

    Stör värmaren dataskärmen?

    Hej jag har nyss fyllt på med vatten i mit nya 54L kar som står på skrivbordet brevid dataskärmen. Efter jag satte i värmaren o pumpen så tyckte jag att skärmen blev lite mer flimmrig. Är det bara jag som inbillar mig eller har samma sak hänt nån annan?
    Janne
    Min Zoon
  • Gäst

    #2
    dra ur sladden till värmaren så märker du nog.

    Kommentar

    • ryghar
      Användare
      • October 2002
      • 215

      #3
      Jo jag kom på det. Det var pumpen. Den drivs ju magnetiskt och skärmen är ju inte isolerad mot det. Jag flyttade pumpen o värmaren till andra sidan karet så blev det bra.
      Janne
      Min Zoon

      Kommentar

      • mikro
        Användare
        • November 2002
        • 666

        #4
        jag har samma problem på jobbet. Min akvariepump stör ut kollegans skärm på andra sidan väggen! Får väl försöka fixa en TFT till honom eller köpa ny pump eftersom det knappt går att flytta den.

        Det känns som att tillverkarna av akvarieprylar inte tar sånt här i åtanke när de designar prylar. Det måste vara ganska häftiga magnetfält kring pumparna för att kunna verka på så pass långt håll!
        /Mikael

        Kommentar

        • Uffeman
          Användare
          • February 2004
          • 234

          #5
          Är du säker på att det är magnetfältet som stör verkligen ?
          Tror snarare att det beror på att datorn är kopplad till samma elgrupp (säkring) som pumpen, och det är detta som stör.
          Testa att dra en sladd från ett rum längre bort till datorn så löser det sig nog.

          Kommentar

          Arbetssätt...