Bilder på mitt 540 liters med tre BTN moduler (R,A och O) i väntan på att mina troffar ska flytta in imorgom om allt är ok. Just nu simmar det runt en ensam testpilot i karet. Ett visst överseende med bildkvalieten fodras dock.......
540 liters med BTN moduler
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Hej!!
Det blev riktigt snyggt..
Hur har du gjort med doppvärmaren?
Vad har du för pumpar i modulerna?
mvh
martinKommentar
-
doppvärmaren sitter mellan bakrutan och modul O. Var meningen att den skulle sitta i en av modulerna men det glömde jag bort i hastigheten så nu får det vänta tills jag ska göra rent fitren.....
I modul R sitter en Pro 4 (har glömt dess hela namn, har inte kartongen kvar, det står endast Pro 4 på den...) som pumpar 1600 l/h. I modul O sitter en aquaclear 402 1000 l/h.PatrikKommentar
-
Ser väldigt snyggt ut! Har oxå en BTN-modul i mitt kar.
Vad har du för sand/grus i karet?
Har själv havssand, den rör sig väldigt lätt!
Fick sätta lite filtermatta över utblåset för att förhindra sanddrev!
Lycka till!-"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne AnkaKommentar
-
Riktigt snyggt!
Vilka troffar ska du ha i det?mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Det är Biltemas blästersand 0,2-1 mm (den grövre varianten). Mina dubbar och sp red kachese som nu huserar i ett 375 som ska flytta....PatrikKommentar
-
Precis det jag behövde se inför mitt kommande.
Skitsnyggt. Moduler är helt klart det jag tycker är snyggast.
/ RichardKommentar
-
Blev ganska nöjd själv faktiskt. Blev lite av en slump att modulerna införskaffades, ibland blir det dyrt att "titta" i akvariebutiker......Troffarna simmar nu runt och alla verkar ha tagit flytten bra, vi får se hur det utvecklas. Ska försöka ta lite fler bilder med fisk i karet vid tillfälle.
Får även passa på att tacka för "komplimangerna"..PatrikKommentar
-
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar