Trilskande sambo...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

• April 2002
    • 4179

Mitt recept är ett stort och snyggt akvarium i huset. Resten av akvarierna står i ett akvarierum som är helt separerat från huset. Det har aldrig funnits så många akvarium i lägenhet eller hus. Innan hade jag en lokal.

Det gäller sedan att akvariet i huset alltid är supersnyggt. De andra akvariera är inte lika noga ur denna synvinkeln.
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Det gäller att skaffa sig en brud som accepterar det man håller på med som är udda. Jag är lyckligt lottad!
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

Efter vår Malawiresa har min fru fått mycket större förståelse för min "märkliga" hobby. Så ett bra tips kan vara att ta med sambon på en ciklidresa, för efter att ha sett ciklider i sin naturliga miljö ökar nog intresset för de flesta.

Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Du har Rätt Zaphi!
          Det gäller även mig att jag är så lyckligt lottad att sambon förstår och accepterar vad man håller på med.
          Förståelse är mycket bättre än finter.
          Men det är alltid roligare om man får kämpa lite.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Prayerman
            Användare
            • June 2004
            • 1314

Japp, alltså, har man inte förståelse för varandras intresset i ett förhållande så är det nog inget vidare förhållande. Men det betyder ju inte att man kan ha hur många kar som helst, eller hur! Man får ju hitta någon sorts balans i hemmet mellan de olika parternas intressen. Sen är det ju gött om man skulle han en fru/man som har samma intresse!

Att man sen kan vara smart och välja sina ord när man skall uppgradera storlek eller så är ju inte fel.
            Tomas Wallengren
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• powerm84
              Användare
              • April 2005
              • 67

ler.......de här var en mycket intressant läsning tycker jag..... själv bor jag med min sambo i en 3a med 6 st akvarie...de är de stora intresset för bodde han och mig(mitt intresse blev mer när vi träffats)....varje fredag har vi så kallade akvariedag bytter vatten och dyrligt....våra utflyckter är till zooaffärer som kan ligga flera mil bort.....problemet är att vi vill ha mer akvarie men får inte plats[xx(] men när de blir hus så ler....

jag hade bara små akvarie innan men fick ett 310 l i present då blev jag glad men han fick bara betala halva......

någon förslag hur du ska bära dig åt vet jag inte men det är ju en bra prinsip om hon/han får hålla på med någe intresse med eller djur
              www.nogg.se/powerm84

Kommentar

• Prayerman
                Användare
                • June 2004
                • 1314

Tänk att ha en fru som man kan ha akvariedag med...

Dock följer min fru gärna med mig till zoobutikerna då och då och gillar helt klart fiskarna, så jag är väldigt nöjd! Men akvariedag... det vore något det!
                Tomas Wallengren

Kommentar

• lisabeth
                  Användare
                  • December 2012
                  • 124

Ja nog är det skönt att ha en sambo att dela hobbyn med.
                  Min förstår mina laster och hjälper till när det behövs,,,,dock kan tilläggas att han hatar meka gamla bilar ,så jag försöker fixa det ja kan när han jobbar,,,,men ibland behöver jag muskelkraften,,,,,,,, och den får jag :-) mutar med grillat så ofta jag kan.
                  Så nog är jag lyckligt lottad och motorcyklar har vi gemensamt så det är bara att leeeeeeee:-)
                  lisa

Kommentar

• hanna
                    Användare
                    • April 2002
                    • 118

Jag kan ju inflika att mitt senaste fiskrelaterade inköp var mycket uppskattat av sambon. Det rörde sig om en ny pump till yngelkaret eftersom den gamla var utsliten och hade börjat låta något förskräckligt. Akvariet står i samma rum som datorerna..
                    Mvh Hanna

Kommentar

• Prayerman
                      Användare
                      • June 2004
                      • 1314

Haha! Den glada gubben efter mitt senaste inlägg har blivit en födelsedagstårta! Föresten hur får man in smiliesar?
                      Tomas Wallengren

Kommentar

• Fia L

Längst ner finns en ruta där det står "smileys är på",
                        klicka på den så får du fram en lista, som visar vilka tecken att använda [:-)]
                        Kopiera, klistra in, förhandsgranska för att kolla att det fungerar...

Kommentar

• Prayerman
                          Användare
                          • June 2004
                          • 1314

Hm... den här biten var ju klart enklare förut! []
                          Tomas Wallengren

Kommentar

• lisabeth
                            Användare
                            • December 2012
                            • 124

Hur kommer det sej att jag inte har "märket" nc medlem????
                            lisa

Kommentar

• Linda A
                              Användare
                              • July 2002
                              • 404

Jag har inte haft några större problem så länge jag håller mig till snygga akvarium i lägenheten. Därför som mitt 600liters åker mot ett 375 liter och ett till i 300liters klassen.

Plus att jag har två små akvarium utöver detta. Sen tror jag att det hjälper om man försöker få den andra personen lite intressrad. Tex låta sin sambo välja lite i någon akvariumen.

Och ett en viktig sak att låta sin sambo ta ut svängarna i sitt intresse med och inte hålla tillbaka där.

Som någon sa visa att akvarium inte är viktigare än person, att ha akvariefria samtalsämnen med. (om det nu går.)

Hittar inte listan med smileys dock.
                              Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Kommentar

• Pejan
                                Användare
                                • May 2005
                                • 204

Nu jävlars är det på gång Ok, inga jättekar, vilket tyvärr ej funkar i vår lilla lägenhet, men får vara nöjd ändå. Har nu ett kar på 180 liters och har nu fått någon form av godkänande att fixa ett på 400 liter också. Livet leker och planeringen är igång.

Hälsar en Glad Peter

Kommentar

Arbetssätt...