Trilskande sambo...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NY
    Användare
    • January 2005
    • 27

Skaffa ny kvinna!

Jag rekomenderar Kvinna 2.0, vilken är en uppgradering från den version du verkar ha d v s Kvinna 1.9.

2.0 har lägre driftskostnader och klarar av fler arbetsuppgifter t ex har sugförmågan förbättrats avsevärt!

Kommentar

• Prayerman
      Användare
      • June 2004
      • 1314

Helt rätt Helenai och Patrik! Jag talar av erfarenhet i precis detta ämne!

Om jag hota med ingen sex så skulle hon bara skratta! Ny kvinna är inte ett bra förslag för någon. Jag får nog säga att en god och kärleksfull relations med den man älskar får prioriteras högst och kommer ge mer glädje än ett nytt kar, men man kan få båda med lite list!

Se till att hon vet att du älskar henne mer än karen och lägg upp en fin strategi där det ingår att hon får ut något av lösningen, som Helenai säger!
      Tomas Wallengren
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Pejan
        Användare
        • May 2005
        • 204

Tack för lite god underhållning så här på lördagsmorrgonen. Imponerande massa förslag, många med glimten i ögat. För min egen del (och sambons, som jag gärna behåller tror jag att detta med exempelvis en ny soffa kunde fungera. Får tänka ut en listig plan och kanske det fungerar...

Hälsar Peter

Kommentar

• tseppae
          Användare
          • March 2005
          • 104

jag tror någ att alla akvarister med sambo/fru har sama problem, oftas här hemma så handlar det om pengar AKVARIUM= kostar pengar. jag har prata här hemma att beställa ett nyt kar det vart tvärt nej men sen visade jag denna tråd för henne, å sen sa hon att om vi åker utomlands så får jag beställa. två flygor i en smäl. det är någ det att man måste läga ner lika mycket pengar på kvinnan som på baljorna, så att dom känner sig "älskade" som det inte skulle räcka att man köper blommor å säger att man älskar dom. jag tror inte det finns så mycket skog i hela världen så man skulle kunna skriva uppslagsboken (vad en kvinna tänker )MVH: Teemu S

Kommentar

• Torsten
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 647

Läs Jennys artikel i senaste Ciklidblad...

Kommentar

• lisabeth
              Användare
              • December 2012
              • 124

Hmmmmmmmmm riktigt kul läsning både här och Jennys ártikel....... själv väljer jag fler akvarier framför soffa och blir gladare av en fisk eller en pump än blommor.Tur att jag har en förstående sambo,fast nog muttrade han lite när jag ställde ell yngelakvarium framför toan.Fast nu har han vant sej och jag har mätt det får plats ett till:-).
              Men ett förstår han inte .....det är när jag hellre tittar i akvariet och kommenterar vad som händer där i än tittar på en film han valt för kvällen.
              Shit happens.
              Lisa
              lisa

Kommentar

• Prayerman
                Användare
                • June 2004
                • 1314

Jo det är ju så att det inte bara är män som är intresserad av akvarium. Man kan ju som akvarie intresserad kvinna ha en trilskande sambo som är man! I ditt fall kanske du får låta honom byta bil lite för ofta eller nåt som intresserar honom!

Detta med att ge och få är iförsig en grundregel i ett förhållande, om man är intresserad av att det skall hålla.

Ursäkta om jag låter som en äktenskapsrådgivare, jag kan inte låta bli, jobbar med en del av detta i mitt yrke!
                Tomas Wallengren

Kommentar

• LN
                  Användare
                  • December 2004
                  • 4744

Det finns några grundregler. Priser t.e.x. - Första regeln lyder ta bort en nolla samt dela med två . Då får du fram ett pris som godas av alla sambossar(att trassla in sig i soffbytarmetoden slutar bara med pengabrist). Andra regeln lyder skyll på att dom så liven i akvarierna vantrivs det det lilla utrymmet nu när dom vuxit till sig (nästa alla sambos är trots allt djurvänner). Regel tre säg att det nya karet är till henne (som en gåva från dig i all ödmjukhet). Funkar ingen av dessa så kom med nödläges-regeln om vi skaffar ett större kar så älskar jag dig för alltid (en kärleksförklaring Pejan funkar garanterat)

Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• tseppae
                    Användare
                    • March 2005
                    • 104

jag tycker inte att man ska ge bort ett nyt kar som kärleks förklarin då har man ju ingentin att säga till om vad man ska ha i karet, men det kan man ju alltid ta sen när man väll har fått in karet i lägenheten eller är karet för alltid förlorat?

Kommentar

• Erik Österlund
                      Användare
                      • January 2005
                      • 3788

Jag vet exakt hur svårt det kan vara. Akvariehobbyn är ju en hobby som har inverkan på hur lägenheten möbleras o s v. Detta kan göra att kvinnor/män som inte har ett intresse för akvarium tycker det blir för mycket och tar för stor plats.

Mina erfarenheter är inte så goda när det gäller samboliv kombinerat med akvariehobby. Det sprack kan man kortfattat säga. Inte för att det bara berodde på mina akvarium men de hade troligen en inverkan...

Jag har svårt att förstå hur andra personer har så svårt att se hur vackert ett akvarium kan vara. Vare sig man är intresserad eller inte så måste man ju kunna se skönheten... men inte.

Ja ja, nu är man singel och har en hel lägenhet för sig själv att fylla med nya projekt. Nu gör det inget heller om det står ett påbörjat projekt ett par veckor med verktyg och annat på golvet.

Det är jag som bestämmer!!!

Mvh Erik

Kommentar

• LN
                        Användare
                        • December 2004
                        • 4744

Ha!
                        Akvariet är gåvan och gåvan är ingen kärleksförklaring utan mer ett tecken på att du faktiskt bryr dig om din sambo.
                        Innehållet däremot är inte diskuterat i regel tre.
                        Som sagt det gäller att veta vad man sagt när det gäller sambos.
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• tseppae
                          Användare
                          • March 2005
                          • 104

erik österlund: men du får ju se det så här nu när du är singel att nästa kvinna som du hittar kan ju vara den som tycker att akvariena du har i lägenheten är snygga o axepterar dom.. det första min tant sa när vi började att träffas var att hennes katter är viktigare än jag så det var ju bara snällt ställa hagelbössan i skåpet när katterna vart könsmogna kärleken är en piiiiina men svårt att vara utan

Kommentar

• Prayerman
                            Användare
                            • June 2004
                            • 1314

Skulle jag ge min fru ett akvarium i gåva så skulle det vara ungefär som om hon gav mig ett par nya gardiner eller ny symaskin. Egentligen är det en gåva till sig själv! Pröva gärna, men förvänta dig inte allt för mycket glädje tårar över gåvan!

Men jag är helt övertygad om att det ändå handlar om att hon/han måste får det där lilla extra de drömmer om ifall du skall få det också! Alternativet är att skaffa en lokal! Om resultatet av att du skaffar en lokal är att du plockar bort några kar i huset, så blir du kanske förvånad över hur lätt det var att få igenom detta med lokal. För de flesta handlar det väl inte om att man inte vill att ens partner skall kunna utveckla sin hobby, men man vill inte att huset skall bli en zoobutik (vilket jag kan förstå).
                            Tomas Wallengren

Kommentar

• Pejan
                              Användare
                              • May 2005
                              • 204

Har en sak på pluskontot i detta och det är att 375 lites karet köpte vi ihop, båda tycket det var OK med ett så pass stort akvarium. 54 liters sedan blev det egen finansiering på. För att få detta köp till stånd körde jag efter "3-årings-konceptet" typ tjata, be och böna. Det fina med det är utmattningsmomentet. När man bearbetet tillräckligt länge sätter man in nådastöten då sambon är "svag" (kanske efter en flaska vin). Dock har hon genomskådat detta nu, så jag får finna andra vägar. Kanske en ny 12-rums lägenhet vore något....

Kommentar

• Erik Österlund
                                Användare
                                • January 2005
                                • 3788

tseppae: nästa kvinna jag flyttar ihop med bör ha ett akvarieintresse eller iaf acceptera att jag har det. Sen vet man ju iofs hur det blir efter ett tag när "smekmånaden" är över, då börjar gnällandet. Så jag ändrar mig, hon ska ha ett akvarieintresse!

Det räcker om hon får ett intresse efter hand också. Nu är ju inte det här någon date:ing site så jag lägger ner nu...

Mvh Erik

Kommentar

Arbetssätt...