Trilskande sambo...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pejan
    Användare
    • May 2005
    • 204

Trilskande sambo...

Någon som har ett tips i frågan om att skaffa större/fler akvarium?
    I dagsläget har vi ett akvarium på 375 l och ett på 54 l. Antagligen överflödig information på detta forum, men jag vill ha fler/mer. Två alternativ finnes, byta 375 mot ett större, eller fixa ett till. Vi har ju faktiskt två till akvarium till i förrådet, men det är där det.... Fick tjata och kompromissa innan jag fick mitt andra, men nu verkar det kört. Känner dock att det ej är något egetintresse med fler akvarium, utan vill att alla fiskar ska ha bästa möjliga miljö. Vad göra?
  • medion
    Användare
    • August 2003
    • 243

Är det jag som inte förstår eller motsäger du dig själv?

"men jag vill ha fler/mer"

"Känner dock att det ej är något egetintresse med fler akvarium"

Kommentar

• Pejan
      Användare
      • May 2005
      • 204

Ja, det är nog så att du inte förstår just det med att ej se något egetintresse i fler akvarium hänger ju faktiskt ej ihop med strävan att skapa en så bra miljö man kan för de fiskar man har.

Kommentar

• medion
        Användare
        • August 2003
        • 243

ja men då har du ju inga "problem" eller?

Kommentar

• Pejan
          Användare
          • May 2005
          • 204

Det är ju just det jag har. Kanske skulle varit mer konkret i formuleringen, det blir på något sätt lätt att anta att alla sitter inne med samma info som en själv. I 375 har vi nu prinsessor och multisar, i 54 ocellatus. Tycker ej att de har det utrymmet de behöver. mycket revirstrider och då framförallt bland ocellatusarna. Jag skulle ju vilja ha ett till akvarium för att kunna placera fiskarna bättre, men sambon blockerar ju detta. Senaste inlägget var nog i stil med "Aldrig i livet"

Hälsar Peter

Kommentar

• medion
            Användare
            • August 2003
            • 243

Hade själv en sambo som var totalt anti fler akvarier. Men henne har jag inte kvar idag...fast då har jag ju fler akvarier

Min nya sambo har tom tjatat till sig diskus..

Kommentar

• Prayerman
              Användare
              • June 2004
              • 1314

Se till att uppgradera karen du har! Föreslå att ni köper en ny soffa/bokylla eller något sådant, det nappar hon nog på! Sen gör du det tydligt att i det nya snyggare rummet passar inte det gamla karet. Dessutom ser det för litet ut på den där väggen, det ser bättre ut med ett större...osv.

Det gäller att hitta andra argument än att du bara vill ha ett större kar, eller att det är för fiskarnas skull. Hon tycker nog att de har det bra nog som det är.
              Tomas Wallengren
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Kalle-El
                Användare
                • August 2005
                • 255

Annars kan du ju alltid vägra ha sex tills du får som du vill!

Kommentar

• Prayerman
                  Användare
                  • June 2004
                  • 1314

citat:Ursprungligen skickat av Kalle-El

Annars kan du ju alltid vägra ha sex tills du får som du vill!
                  Haha, undra just vem som skulle vinna en sådan fight!
                  Tomas Wallengren
                  http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

mannen såklart, kvinnor e fan bra mycket k****e än män.
                    fish r friend

Kommentar

• deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

Bli inte förvånad om det blir ett himla spring hos grannen =)
                      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Torsten
                        NCS Medlem
                        • September 2002
                        • 647

Håller med Daniel...

Kommentar

• Kalle-El
                          Användare
                          • August 2005
                          • 255

Ett litet högre spel är ju annars att köra ren utpressning i stil med älskar du mig så älskar du mina akvarium.

Jag körde detta fast byt ut akvarium med fotboll och ja slutresultatet var väl inte direkt lyckat om man säger så. Vissa damer förstår helt enkelt inte hur viktigt det kan vara att resa 50 mil bara för att se på en match. Precis på samma sätt som en del damer inte förstår tjusning med att stapla akvarium i hela huset!

För att citera Magnus Uggla kanske det är läge att "rulla bort och skaffa ny"

Kommentar

• Helenai
                            Användare
                            • October 2004
                            • 269

Om jag vore partner med någon som hade ett riktigt stort intresse, så skulle min tolerans öka om jag och partnern båda fick tillgång till lika stora resurser (tid såväl som ekonomi) att förverkliga saker med. Så strategin med ny soffa eller möjlighet till någon hobby skulle klart förbättra läget...
                            Jag menar om den ena köper ett akvarium med tillbehör plus exklusiva fiskar, så kan den andra köpa en egen ugn och drejskiva till keramiken, privat gym i källaren (alternativt personlig tränare) eller två veckor på Seyschellerna/Maldiverna med betalt dykarcertifikat.

Eller?
                            Varde ljus... och det vart mörker.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

Kommentar

• PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

Med mitt ex lyckades jag med en liten fint - det var ok med en viss plats för karen. Ok att stapla många ovanpå? Ja. Sen gjorde det inte heller något att två av karen var avdelade inuti, så i stället för två 200-liters så var det två 100-liters och tre 65-liters...

Dessutom skaffade hon sköldpadda i ren svartsjuka (fast hon erkänner det fortfarande inte...) och så fick det bli lite annat som hon verkligen gillade. Att dela på resurserna är rätt slugt, tror jag - lägger du x antal kronor på karen så får hon lägga x antal kronor på något annat.

Hilsen,

P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...