Färska bilder på ny inredning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Wiberg
    Användare
    • February 2005
    • 445

    Färska bilder på ny inredning

    Ändrade för ett par dagar sedan inredningen i vårt 375-literskar. Blev efter många svordomar nöjd, och jag hoppas våra malawiciklider blir det också nu när de får fler chanser att gömma sig. Precis som tidigare är det mycket sten, men nu finns det fler chanser till att ta "solklara" revir för fiskarna.

    En stor eloge till Prayerman som hjälpte mig att hämta fina stenar vid Vätterns strand. Det var ganska tungt (tycker jag)!

    Gjorde dock ett stort misstag under ombyggnationen: Den stora Aulonocaran, jacobfreibergi Otter point fick simma i samma hink som några små mbunas. Tyckte att munnen på den verkade konstig, så jag tittade närmre och upptäckte att en liten Bright Bluehona satt fast i hans gigantiska käft! Som tur var (eller inte kanske?) blev hon utspottad i akvariet sedan, och skärrad simmade hon ner bland stenarna. Tror hon värdesätter livet mer nu, hon kommer överleva! Trodde inte aulonocaror åt andra fiskar!

    Nåväl, 8 nya bilder finns på min zoon nedan i signaturen. Hoppas ni tycker om dem!

    mvh Alexander
    A.Wiberg (alex83)

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Jag gillar det verkligen! Snyggt uppbyggt och sedan får iallafall jag känslan av att karet är större än 375L (jämför med min egna).

    Kommentar

    • jullen
      Användare
      • March 2005
      • 628

      #3
      Mycket snyggt!

      Håller med stefan om att karet känns större än 375..
      mvh ville.

      375 L Malawi
      585 L Malawi
      54 L Johanniyngel
      25 L OB rödzebrayngel

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

        #4
        Japp Alex, detta är ett mycket lyckat verk! Nu kan dom utforska och ha sig, precis som dom faktiskt vill göra. Intressant med den där bright blue honan.

        Den där sandstenen gör sig mycket bra i ett Malawikar anser jag!

        Hehe, det var lite tungt att bära, inte gör det saken bättre att det är typ 20-30 meter höjdskillnad på en promenad på typ 50 meter. Att plocka sten är alltid kul! Vi hittade några som jag gärna skulle lagt beslag på själv.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        Arbetssätt...