Igår var ja på aq.malawi och dom hade en del fint som blacktop trewavasae-mycket snygg och även honorna var fina,bara ett fåtal kvar men det kommer mer..otroligt gula M.Chipokae honor,har adrig sett så fina honor,snygga golden och bra storlek,blev sugen på att köpa Ps.zebra "chilumba" extremt snygga hannar men det blev ett gäng M.parallelus den här gången-en mycket variabel art där man nästan får intrycket av att det är en blandning av auratus,auratus dwarf och chipokae!, tyvärr missade jag tanganyika sändningen som kommer ikväll-mycket vf troffar som jag gärna skulle vilja se,sen kommer en raritet som är Melanochromis Northern blue..faan att jag missade den! Men det var ändå mycket fint att se.
Aq.Malawi
Kollaps
X
-
Aq.Malawi
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Taggar: Ingen -
-
Kan inte Aq Malawi flytta upp till Umeå? Fast det är väl lika bra att man inte har nära dit, man skulle ju bli ruinerad...Kommentar
-
och jag som klagar på 2-timmars färdväg[] Har studerat mina M.Parallelus ett tag och kan konstatera att det här är en MYCKET hårdför art-i morse plockade jag upp den gammla härskaren som var en M.Johanni hanne och han var totalt sönderbiten och stendöd..Dom slåss kontinuerligt och det är tur att jag har 30 stycken för den här arten kan man knappast ha på det mer traditionella sättet,förmodligen kommer det att bli lungnare när en rangordning är bildad.Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Blacktop-varianten är inte tråkig: http://www.malawicarsten.dk/malawile...?id=70&lang=dk
Det blir ju inte sämre med tanke på att det är en av mina favvofiskar i ny variant!!Kommentar
-
Jag har faktiskt aldrig varit där, trots att jag en gång i tiden bott ca 8 mil från Örebro och nu ca 15 mil. Känslan är att jag måste "buffra" upp lite pengar innan jag åker då jag har en känsla av att man skulle må illa av att bara titta och inte kunna köpa något.
Detsamma gäller Nol Ciklidhobby...hehe...
Men snart har jag fixat en buffert så då blir det kanske båda på en gång...lite som "ketchupeffekten".Kommentar
-
Kommentar
-
Det finns olika buffrar Ralph...
En för fotointresset och en för akvariehobbyn. Som tur (eller?) är så kan de ibland sammanfalla...Kommentar
-
-
så mycket!? vad hade du tänkt köpa?Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Varje gång varit där skulle jag bar köpa lite fisk men alltid slutat på 5000kr eller mer.
Om det är riktig fina tropheusar imorgon blir det antingen kiriza,bemba eller körbär kanske rent av all 3 sorternaKommentar
-
Nu är man hemkommen från örebro
Följande inhandlades
VF Kiriza 40st var fina men dom behövde gå mer i karen för att man skulle kunna bedömma dom.
VF Körsbär 25st super fina
VF Ikola 15-25st beroende på skicket.
VF Trewavase higga reef 1+3
Övrig fisk Demasoni,pearlmutt,polit,careleus white
Blev sugen på kilesa men bedömmer den som för svår för mig.
Det var nästan ullaredsvarning där idag det var mycket man var sugen på men man måste ju säga nejKommentar
-
Kul, vet du inte hur många ikola du köpte? Hur mkt kostade allt detta? Jag var inne på AQ-malawis hemsida och kollade på show-selection precis och varför byter dem aldrig bild? Den där katalen har varit där väldigt länge.Kommentar
-
Ikolan är lite osäker för killen som var före mig kunnde inte bestämma sig hur många han ville ha,så jag sa ta det som blir kvar.
Var riktigt stora och fina.
Det blev en bit över 2kr
När jag kom idag var det 360 kirizor fanns väl knappt 200st kvar när jag åkte.
All denna fisk såldes det slut på när jag var där 60 körsbär 60 dubbar 60 bembor 60 iklorKommentar
Kommentar