Märkligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    Märkligt?



    Någon som har en aning om vad för fisk som kan vara så het?
    Tony Englund
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

    #2
    Det är väl inte det att fisken i sig är så het, men att Australien har jäkligt stränga regler för import och export av djur. Export av fisk förekommer knappt så vitt jag vet.

    Fullt förståeligt efter de ekologiska katastroferna de haft med katter, kaniner, rävar och ormar... de vill liksom inte ha in några som helst fler djur som kan rymma och orsaka problem. Lite trist att det inte går att få ut fisk bara.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Det här är ju också rätt lustigt...




      För övrigt så verkar den nyhet som du beskriver vara från 1 September. Ynglen var på 1 cm storlek...

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

        #4
        I min hemstad i Australien finns en bro som går över floden Murray från staten Victoria till New South Wales. Där får du inte ens bära med dig en apelsin utan att bli arresterad. Australien är ett av de länder i världen som är absoult mest strikta regler vad gäller sådant av just den anledningen att det är en ö med mycket speciell ekologi och biologiska egenskaper, djur etc. De har ju haft en del problem med sånt genom tiderna, som Patrik även nämner.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #5
          Hoho, 1 september? .. ja det säger ju en del om idétorkan på Aftonbladet
          Tony Englund

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

            #6
            Aftonblaskan tror jag faktiskt man lugnt kan skita i att läsa... möjligen för sportsidorna då. De har ju tom blivit fällda ett antal gånger av PO (som de själva är med och finansierar) för rent fejkade nyheter. Rena lögner, på mitt språk. Sporten, serierna... kanske!!

            Zaphi, fascinerande det där med apelsinen. Jag har pejl på att de är strikta, men så strikta trodde jag inte!! Någon som har pejl på varför de är så strikta även med export? Handlar det också om att inte "tulla något alls" på den naturliga floran?

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            Arbetssätt...