Pump till filtrering bakom btn i 375-liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dinajel
    Användare
    • November 2004
    • 569

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Ralph

    Risken med 3000 l/h är väl att bottenmaterialet inte ligger kvar utan blåser runt. Jag har själv en 375:a med Rocky BTN och jag kör ett Eheim 2226 ytterfilter + en Project på 2000 l/h som sitter bakom bakgrunden och jag fick trixa lite med utblåsen för att få sanden att ligga kvar.

    Ytterfiltret blåser ut ca 15 cm upp från bottenmaterialet och den andra ligger ganska nära ytan för att få lite "vågor".
    Aha. Det påminner lite om min idé då, med en pump på 1000 lph längre ner och en med mer drag vid ytan. Då gör jag nog så, och så får jag testa mig fram hur jag ska rikta utblåsen så att inte sanden börjar bilda värsta tromberna...
    Daniel Andréasson

    Kommentar

    • tobbejohansson
      Användare
      • September 2005
      • 40

      #17
      INTE bra powerhead på 1800/timme

      tydligen väsnas den o ska utgå ur PWSS sortiment...



      tror inte man ska bli hysterisk heller över XXXX liter/timme. mitt kar e på 400 liter.

      4 ggr karet är ju en beprövad siffra. vet flera som har l y s a n d e resultat i sina kar med välmående malawi o ständigt återkommande lek.

      50 liter matta låter oxå mäktigt i överkant. jag bygger ca 15 liter blandat med filtermattekuber + 2 nylonstrumpor blandat med svarta + blå biobollar + keramikrör

      Kommentar

      Arbetssätt...