Vem fixar akvarium med specialmått

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    #16
    Nja både och ibland är det bra ibland inte
    Problemt är väl att dom lagt ut det till polen vad jag hört men inte fått bekräftat

    Kommentar

    • Torsten
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 647

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av Karon

      "Åleds akvarium gör himla fina akvarier. Räkna dock med att kvalitet kostar. En polare köpte ett komplett 1450 liters vilket kostade mer än en månadslön..."

      "Mitt Åleds 1400 kostade faktiskt mindre än min månadslön.."

      Säger väl mer om månadslönen än vad karet kostade
      Åleds gör säkert bra kar, men de kostar ju som sagt en hacka.
      Huruvida det är dyrt kan jag inte uttala mig om men mycket pengar blir det.
      Det säger inget om kvalitén heller.. Man får vad man betalar för, inte ett dugg mera.

      Kommentar

      • Karon
        Användare
        • April 2002
        • 880

        #18
        Det finns faktiskt de för vilka märket på en vara är av betydelse och för vilket de är beredda att betala extra för.
        Jag har två Dala Zooline som jag är nöjd med, men har inte sett ett Åleds själv, bara hört att de skall vara bra.

        Kommentar

        • Torsten
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 647

          #19
          Det är det viktigaste, att man själv är nöjd!!

          Kommentar

          • bmwpower
            Användare
            • December 2002
            • 1934

            #20
            Kan avslöja att det förr i tiden var väldigt vanligt att dala karen sprack i bottnen p.g.a av tunn botten.
            Jag har haft dom flesta fabrikat som gjorts i sverige jag kan säga ingen har så mycket silikon i karet som åled och så mjuka hörn på aluminiumet.
            På andra fabrikat förutom akvastabil är dom som rakblad har själv rivit sönder kläder på det viset

            Kommentar

            • deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

              #21
              Liten passus; MAN får uppgifter om glasdimensioner när man specialbeställer kar. Mitt var av ypperlig kvalitet, och vill man så ber man om tjockare glas...(kostar mer i.o.f.s)

              Allt annat är estetik - vill man ha släta mjuka kanter på karet, vill man ha profiler eller annat. Man kan även få kar i svart, silver eller vit alu!!!

              Samma sak är väl som med alla andra prylar, är man INTE nöjd, ja - då lämnar man tillbax karet! Sen är det säkert så att det kar som "serietillverkas" kanske går lite mer på rutin....

              Annars är det väl även så att man betalar för den kvalité man vill ha. Om ett kar är X-antal kronor billigare, så finns det säkert en grund för detta med. Givetvis har alla olika pålägg, och det är INTE en prisdisk som jag vill starta, utan jämnför själva, så hittar ni säkert er nivå!

              Men jagar man BARA pris, så får man säkert det man frågar efter...


              Deathdealer
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

                #22
                Nja det är inte sant kolla akvastabil inte mycket dyrare men betydligt snyggare kar

                Kommentar

                • Jonas E
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2533

                  #23
                  akvastabil effectline är sjukt snygga akvarium. Om jag köper nytt blir det ett sånt. Dock inte med den heltäckande rampen de har, gillar aqualines ramper bättre då.
                  /Jonas
                  540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                  Kommentar

                  • Mattias Olsson
                    Användare
                    • September 2003
                    • 328

                    #24
                    citat:Köp inget Ocean kar bara. Sämsta skit jag har beskådat.
                    ?
                    Jag hade ett ocean förut som jag var jättenöjd med...

                    Kommentar

                    • bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

                      #25
                      ocean har skiftade kvalitet ibland jätte bra ibland jätte dåligt.
                      Hur ser aqualines ramper ut ??
                      Det som är häftigt på akvastabils T-5 ramp är att det finns dimmer

                      Kommentar

                      Arbetssätt...