Tänkte köpa mig en liten smidig kompaktkamera för normalfotografering och ixus 50 ligger bra till.
Någon med erfaremhet av ixus 50
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
ska du inte ha system längre? har du råd med 5000:- istället kan jag verkligen rekomendera canon s2 is.Kommentar
-
har redan haft canon s2is och det åkte tillbaka
Köpte en ixus så länge tills jag känner att det är rätt att handla en systemKommentar
-
-
Nej inte för dyr den hade för mycker kromatiskaboration.
Plus att den käkade batteri
Mot vit yta var det som en rödskugga runt hel objektetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av bmwpower
Nej inte för dyr den hade för mycker kromatiskaboration.
Plus att den käkade batteri
Mot vit yta var det som en rödskugga runt hel objektetKommentar
-
körde med dom som följde med.
Jag lyckades flera gånger få kromet synligt men som sagt det blir systemkamera snart känns mer motiveratKommentar
-
att köra med medföljande engångsbatterier är ungefär som att köra med medföljande minneskort. laddningsbara för kameror på 2300 m/amp är enormt bra, dessutom kan man köpa batterier om det krisar nån gång. vill du helt slippa kromatisk aberration är inte ixus 50 nått bra val direkt då får du pröjsa betydligt mer på nån slrKommentar
-
Jag fick med laddningsbaar i kameran det var inte engångs.
Det kromatisaka har jag inte sett på ixusen ännu det är långzoom som ställer till det med kromatikenKommentar
-
att dom skickade med dig dåliga laddningsbara batterier har inget med kameran att göra bildkvaliten och bristen på manuella inställningar på ixusen gör jämförelsen omöjlig. äpplen och päron.Kommentar
-
-
jag har inte testat ixusen, men läste på dpreview att den tog bilder med för låg kvalite för att få högsta betyget, som s2 is fick. men det viktigaste är ju att du är nöjd med denKommentar
-
citatkej inget jag har märkt nu när jag jämför samma bilder med 2olika kamero/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
Kommentar