Bänk - tips på leverantörer!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • äventyraren
    Användare
    • November 2003
    • 17

    Bänk - tips på leverantörer!

    Allt som oftast är det så att begagnade akvarier säljs utan bänk.

    Jag efterlyser nu tips på leverantörer av bänkar!

    Enklast (men oxå dyrast) är givetvis att köpa en akvariebänk av aluminiumprofiler av fiskhandlaren.

    Ett annat alternativ är möbelhandlaren.

    Ett tredje är att tillverka en bänk själv.

    Nu har jag undersökt ovanstående alternativ och funnit att inget av dom passar mig.

    Därför efterlyser jag nu tips på leverantörer av bänkar som ni använt er av och som säljer dessa till ett bra pris!
    Tack på förhand

    Jonas
    Jonas Persson
  • malplacerad
    Användare
    • May 2005
    • 877

    #2


    Säljer akvariemöbler, du kan beställa efter eget mått, om det är bra priser beror ju på hur fet plånbok man har, för mig är deras priser lite för saftiga just nu iaf.
    ||||

    Kommentar

    • Torsten
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 647

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av äventyraren


      Enklast (men oxå dyrast) är givetvis att köpa en akvariebänk av aluminiumprofiler av fiskhandlaren.

      Jonas
      Skulle nog inte tro det. För mig känns möbelhandlaren eller möbelsnickaren som ett betydligt dyrare alternativ.
      Dessutom ville jag inte äventyra säerheten på ngt sätt. Så när min akvariehandlare rekomenderade mig aluställning fick det bli det. Å så ruskigt dyr tyckte inte jag den var....

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Absolut dyrast är nog att anlita en möbelsnickare.
        Gjorde det själv, för jag ville ha en snygg möbel till mitt 900-liters Akvastabil. Möbeln är specialbeställd av mig så jag fick den precis som jag ville. Den är i massiv ek, har två skåp ytterst där jag har mina 2 Eheim 2080 filter. I mitten finns en sektion med 4 lådor för förvaring. Akvariet har svart aluminiumram och de smidda beslagen på möbeln är svarta. Blev naturligtvis väldigt dyrt men mycket snyggt och praktiskt.

        Kommentar

        Arbetssätt...