Hej!
Kommer snart att köpa ett 720 liters. Kommer då att bli ett Sydamerika-kar med i första hand dvärgciklider. Jag kommer att stoppa i de jag redan har, vilket är:
* 5 Bolivianska fjärilsciklider (3+2, blir antagligen en till hona)
* 4 Laetacara Dorsigera
* 2 Apistogramma Macmasteri (1+1)
Det jag har problem med är vad jag ska komplettera med. Jag vill gärna ha en lite större ciklid. De jag funderat på i första hand är hantelciklid och meta-acara (Aequidens Metae). Skulle någon av dessa fungera tillsammans med dvärgcikliderna?
Fördelen med hantelcikliden är väl att den inte är lika bottenorienterad som de andra cikliderna, men å andra sidan så blir den ju stor...
Tror ni att det skulle få plats någon mer sorts dvärgciklid. De jag funderat på är:
* Någon mer Apistogramma, får inte vara korsningsrisk med Macmasteri
* Vanlig fjärilsciklid (i såna fall vf)
* Nannacara Annomala
* Eventuellt någon dvärg-Crenicichla
Vad tycker ni?
/Mattias
Kommer snart att köpa ett 720 liters. Kommer då att bli ett Sydamerika-kar med i första hand dvärgciklider. Jag kommer att stoppa i de jag redan har, vilket är:
* 5 Bolivianska fjärilsciklider (3+2, blir antagligen en till hona)
* 4 Laetacara Dorsigera
* 2 Apistogramma Macmasteri (1+1)
Det jag har problem med är vad jag ska komplettera med. Jag vill gärna ha en lite större ciklid. De jag funderat på i första hand är hantelciklid och meta-acara (Aequidens Metae). Skulle någon av dessa fungera tillsammans med dvärgcikliderna?
Fördelen med hantelcikliden är väl att den inte är lika bottenorienterad som de andra cikliderna, men å andra sidan så blir den ju stor...
Tror ni att det skulle få plats någon mer sorts dvärgciklid. De jag funderat på är:
* Någon mer Apistogramma, får inte vara korsningsrisk med Macmasteri
* Vanlig fjärilsciklid (i såna fall vf)
* Nannacara Annomala
* Eventuellt någon dvärg-Crenicichla
Vad tycker ni?
/Mattias
Kommentar