Vad göra i Stockholm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

Vad göra i Stockholm

Ska till förmodlingen till stockholm den 9,10,11oktober med regering.
    Söndagen är bokad men vad finns det för superbilligt boende och vilka butiker bör man inte missa när man är där.
    På söndagen ska vi vara i uppsala och kan tänka oss bo i närheten. För att sedan på måndag tillbringa i både hos privataodlare eller i fiskbutiker sedan får man ju göra stan med regeringen.
    Vill inte ha bilen med mig in istan det är för bökigt.
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

Butikerna som gäller är Akvarielagret och Akvarieleasing, du gillar ju malawi så det kommer nog bli dom 2 som gäller. Superbilligt boende finns i Hagaparken om du har sovsäck =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• anfall
      Användare
      • November 2004
      • 139

Ett tips som kanske passar dig är multisföretaget Accor, som har flera hotellkedjor i i hela Europa i låg till mediumprisklass.

Om du går in på hemsidan www.accor.com kan du söka hotell i en viss stad. Kollade Uppsala, men där hade de inget. I Stockholm har de ett Formule 1 hotell. 330 kronor per natt kostar det (inkl regering tror jag). Ibis-hotellen ligger högre i pris, men man får det man betalar för.

Anders

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Formula 1 ligger ju iof på fel sida om stan o det kostar o resa i sthlm... så 200 spänn billigare hotell på fel ställe kan bli en sämre affär pga av det.

Kommentar

• johanssonsan
          Användare
          • October 2004
          • 160

Akvarie-Hobby i Uppsala. Imponerande ny avdelning.

Kommentar

• bmwpower
            Användare
            • December 2002
            • 1934

Nog för att jag är snålänning men jag kan tänka mig betla för boendet.
            Kan tänka mig att köra från uppsala raka vägen till ett hotell som ligger närmare centrum bara det ligger ut med E4an.
            Men vill inte in och köra tycker dom kör som kråkor i den stan.
            Hur är det med förbindelse till akvarielagret och akvarielesing från centrum räknat??

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Hm maila mig så kanske jag kan fixa skjuts beroende på vilken dag du hade tänkt, men det borde gå att lösa.

Kommentar

• Kalle-El
                Användare
                • August 2005
                • 255

Nu vet jag inte hur det är med öppetider, men om du inte besökt skansenakvariet är det en riktig höjdare väl värt flera besök. Att du dessutom samtidigt befinner dig på Djurgården gör ju inte saken bättre!

Tyvärr spelar inte Djurgår'n några matcher den helgen annars är ju ett besök på Sveriges finaste arena något man kan rekomendera varmt...

Kommentar

• tseppae
                  Användare
                  • March 2005
                  • 104

jag kan säga att stockholmarna kan köra bil jag bor ungefär 10 mil från stan. blinka å vänta så är det alltid någon som släpper in en till skilnad från små städerna där är det han/hon som har största bilen som åker först

Kommentar

• bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

Okej då kan vi inte skylla på det då skyller jag på att det är en svår stad att navigera i

Kommentar

• tseppae
                      Användare
                      • March 2005
                      • 104

det håller jag med om att det är.

Kommentar

• anfall
                        Användare
                        • November 2004
                        • 139

Håller med tseppae. Bor en knapp timme från city och har väldigt goda erfarenheter av Stockholmsbilisterna. Det är i småstäderna man sitter med andan i halsgropen.

Satsa på bilen och förbered dig så hittar du, även om både Leasing och Lagret är lite trixigt att hitta till första gången. Ska du åka kommunalt blir det ett heldagsprojekt och en del promenerande. Med bilen besöker du båda ställena på några timmar. Jag brukar göra båda två i en sväng med jämna mellanrum. Är jag i city och lägger tre timmar totalt får jag 2,5 timmar i affärerna. Hittar man tar det 10 minuter mellan affärena med bil och jag vet inte hur mycket kommunalt. Det måste finnas locals som vet. Och tänk om du hittar sånt du vill handla. Promenera på och så kommer nån skateboardnörd som kör över dig och punkterar fiskpåsarna.

Anders

Kommentar

• bmwpower
                          Användare
                          • December 2002
                          • 1934

Jag hittar till lagret var där för 7-8år sedan tänkte se vad som hänt där sedan sist du var det en bedrövelse

Kommentar

• Daniel Odell
                            Användare
                            • January 2003
                            • 2437

anfall va va det där för påhopp på oss skateboardare!

jag åker alltid kommunalt och går till lagret å leasing, men inte till båda i samma veva för kommunikationerna imellan är bedrövliga.

men väldigt lätt med bil tar som sagt 10 minuter max.
                            fish r friend

Kommentar

• PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

Får tacka för tipsen jag med. Är i Sthlm till och från, och har varit på Akvarielagret. Bra sortiment och bra kvalitet, men dyrt mot vad jag är van vid härnere i Skåne/Danmark. Har tänkt kila inom Akvarieleasing någon gång också, månne blir det läge kring Akvariets Dag - det blir nästa gång jag kommer upp. Akvarieleasing härnere säljer ingenting privat, men jag har spanat lite i deras lokaler.

BMW-power, du kan väl lägga ett inlägg i denna tråd när du varit där så jag får reda på om det är värt tiden!?!

Hilsen,

P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...