Ciklidstämman 2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • H2O
    Användare
    • December 2003
    • 138

För att inte säga vinyl när den gamla shockoranga skivan kommer fram på efterfesterna
    Magister Mundi sum!

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Men hörrni, hur kan man blanda synth med volvo? I fronten på en 242'a kan man väl förvisso hänga en kassett med front 242, men i bilen får det nog vara lite bättre musik hoho
      Tony Englund

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Front är ju legendarisk musik Tony! De borde ju till och med du uppskatta! För att inte tala om Skinny Puppy och Frontline Assembly
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

legendarisk..mjo..men bra...ahh..sådär =)

Kommentar

• Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

Kul diskussion! Ännu roligare är det att kolla hur den uppstod.
            Mvh
            Robin

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Ursprungligen postat av H2O
              För att inte säga vinyl när den gamla shockoranga skivan kommer fram på efterfesterna
              Lite jobbigt med vinyl i bilen förståss, men ja jag köper argumentet [:-)]. Rackarns trevligt när de gamla vinylskivorna dras fram.

Ursprungligen postat av Zaphi
              För att inte tala om Skinny Puppy och Frontline Assembly
              Now we are talking !!!!

--

För er som tycker diskussionen börjar bli intressant, så kan man ju lätt tipsa om ett annat arrangemang i Götet i april. Spana in VNV Nation om ni inte gjort det ännu.
              The fans of SAMA still remembers the best awards for alternative music. All about the history and line-up for the Scandinavian Alternative Music Awards.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Så fort jag ser sifferkombinationen "242" så får man en nostalgichock som inte är av denna värld. Källan är orelevant :-)

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

VNV är helt suveräna! För att inte tala om Covenants två första skivor (inte norska Covenant).

Jösses! Va musik det blev! Inte långt kvar till stämman nu! Det skall bli kul att se er alla IRL som det heter på internetspråk :-)

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

Ursprungligen postat av Tony
                    Äh, i en 242 FÅR det inte finna moderniteter som CD-spelare. Radio, eller max radiokassettbandspelare, gäller i en sådan
                    8-track bandaren är det som gäller... härligt maffiga kassett band!
                    Anders L

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

Ursprungligen postat av Zaphi
                      I samband med stämman kommer Ciklidhuset i Lerum kommer ha extraöppet på fredagen till klockan 21:00. Det kommer även vara öppet på lördagen mellan sista föredraget tills det är dags att åka till middagen (kan bli tajt om man skall se sista föredraget). Det går även att beställa fisk som kan upphämtas på söndag eftermiddag.

Sajten till butiken är: http://come.to/ciklidleken/
                      Som komplement till denna information kan jag ge er de utökade öpetttider under helgen för Nols Ciklidhobby.

Fredag: 13-19
                      Lördag: 9-18
                      Söndag: 11-17

Mer info om aktuella erbjudanden under ciklidstämman finns på: http://www.ciklidhobby.com/
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

Har fått reda på att min researrangör med nödvändighet vill till Nol på söndagen innan hemfärd. Jag är djupt besviken och chockerad. Kent i Nol har ju aldrig någon rolig fisk hemma, inga bra priser och inga frestelser... *slevar på ironin*

Nee, allvarligt talat får jag verkligen ta med feta plånkan nu när jag ska besöka Nol igen. Klart bästa ciklidbutiken jag varit på!! Sist det begav sig fick jag fisk-frossa (välkänt begrepp från Tysklandsresor med Malmö Akvarieförening, som faktiskt resulterat i att vi fått besöka vissa butiker två gånger för att rädda folk från psykisk kollaps). Som av en händelse har jag ju även ca 2000-liter akvarievatten som just nu stor tomt... det måste vara järtecken i skyn!!

*mumlar "köp, köp, köp" tyst i en hörna och skickar ett diskret mail till banken*

Hilsen,

P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

Ursprungligen postat av Johnny_1
                          Tror du att jag spelar brända skivor i min spelare i bilen på vägen upp och ner?;-))?
                          Hehe, jag kan ta med 70 originalplattor om du vill det.....dock är det mest obskyr powermetal med falsettsång, dubbla baskaggar och massa synth-gitarrdueller =)

Eller så tar jag med mig Lite Black Sabbath (Heaven and Hell plattan), Mustasch och lite mer go rocknroll/klassik hårdrock...
                          Senast redigerad av Jonas E; 29 March 2006, 20:11.
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Johnny_1
                            Användare
                            • October 2003
                            • 313

Ursprungligen postat av Jonas E
                            Hehe, jag kan ta med 70 originalplattor om du vill det.....dock är det mest obskyr powermetal med falsettsång, dubbla baskaggar och massa synth-gitarrdueller =)

Eller så tar jag med mig Lite Black Sabbath (Heaven and Hell plattan), Mustasch och lite mer go rocknroll/klassik hårdrock...
                            Du kan vara lugn Jonas, du får spela i bilen när jag tar en paus, annars har jag fixat en kanon platta, Hits for Kids med en unik samling låtar från 60-talet och framåt med Kikki Danielsson, Lotta Engberg, Lill-Babs och många andra goa tjejer;-).
                            www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Kalle-Maja
                              Användare
                              • December 2004
                              • 1324

Patrik, det verkar ju vara ett guldläge!

Ni andra, nu verkar man ju kunna prata om vad som helst i den här tråden. Det snackas mycket om hårdrock, jag har jättesvårt för hårdrock. Har egentligen aldrig hajat vad man ska göra av aggressionerna som finns i den musiken, men nu såg jag ett bra TV-program som handlade om hårdrock(Rundgång) som hade gjort en mycket bra halvtimme som jag köpte rakt av. Utom ett band som hette Dismember(tror det kallades Death Metal) som var jättelöjliga och där jag nästan skämdes tillhöra den manliga rasen.

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

Två arbetsdagar kvar!
                                Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...