If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
hehe ja de hänger verkligen ihop, undrar va de äter som tränar grekisk/romersk brottning.
Hehe, klart att det hänger ihop. Själv tränar jag fridykning, då blir det en del pasta frutti di mare . Ni som inte har sett det stora blå får inga fler ledtrådar. .
Om ni är medräknade eller inte i listan är bara att kolla i denna tråden. Om ni har skrivit ett nummer i tråden som är högre än föregående och någon efter har skrivit ett nummer som är ytterligare ett högre så är ni med. Om ni inte har skrivit något nummer men den som skrev nummret efter har tagit hänsyn till ditt "jag är med" genom att hoppa över ett nummer, ja då är du också med.
MVH
Magnus
Hehe, klart att det hänger ihop. Själv tränar jag fridykning, då blir det en del pasta frutti di mare . Ni som inte har sett det stora blå får inga fler ledtrådar. .
Då har vi redan ett samtalsämne!! Fridykning har alltid intresserat mig. Har dock ingen aning om hur man ska träna upp sin förmåga att hålla sig levande under vattnet en längre tid. (än 20 sek)
Då har vi redan ett samtalsämne!! Fridykning har alltid intresserat mig. Har dock ingen aning om hur man ska träna upp sin förmåga att hålla sig levande under vattnet en längre tid. (än 20 sek)
Tropfrog, var det du som seriost ansag att fridykning var ett alternativ till tuber i Malawisjon? Om det var du sa skulle jag valdigt garna se en artikel i fragan (som inte ar sa konfrotatorisk som det latt blir pa forum). Om du har en massa erfarenhet sa skulle jag garna se dig som foredragshallare pa stamman ocksa (eller nagon annan fena pa fridykning). Fast nu kanske det inte var du som skrev i den dar traden for aratal sedan.
Sammanställning för träff inför Ciklidstämman fredagen den 31/3
25 st är anmälda, det finns plats för 30 st ätande gäster.
Föjande gäller enligt Tropfrog:
OK, jag säger droppin efter 19, med framdukning av buffén kl 20. OK? Jag tror att det går på runt 75pix per skalle, men jag skall försöka att få så bra grupprabatt som möjligt. Ju fler vi är desto billigare. Så fortsätt att räkna
Plats: Panang Thai, Surbrunnsgatan 8
Anmälda:
1. Tropfrog
2. Robin
3. Styrsö
4. Kjell Fohrman
5. Willem Heijns
6. Michael Persson
7. Carolina Persson
8. Pontus Persson
9. Jonas E
10. Dansken
11. Kalle-Maja
12. Tony
13. Alexander Ylipää
14. TroffeMicke
15. Zaphi
16. GoSatta
17. Daniell Odell
18. Hank
19. Lisbeth
20. Lisbeths sällskap
21. Tropfrogs sambo
22. Johan Lindgren
23. Carl Eklind
24. Joakim Draktoft
25. Robins eventuella sällskap
Sammanställning för träff inför Ciklidstämman fredagen den 31/3
26 st är anmälda, det finns plats för 30 st ätande gäster.
Föjande gäller enligt Tropfrog:
OK, jag säger droppin efter 19, med framdukning av buffén kl 20. OK? Jag tror att det går på runt 75pix per skalle, men jag skall försöka att få så bra grupprabatt som möjligt. Ju fler vi är desto billigare. Så fortsätt att räkna
Plats: Panang Thai, Surbrunnsgatan 8
Anmälda:
1. Tropfrog
2. Robin
3. Styrsö
4. Kjell Fohrman
5. Willem Heijns
6. Michael Persson
7. Carolina Persson
8. Pontus Persson
9. Jonas E
10. Dansken
11. Kalle-Maja
12. Tony
13. Alexander Ylipää
14. TroffeMicke
15. Zaphi
16. GoSatta
17. Daniell Odell
18. Hank
19. Lisbeth
20. Lisbeths sällskap
21. Tropfrogs sambo
22. Johan Lindgren
23. Carl Eklind
24. Joakim Draktoft
25. Robins eventuella sällskap
26. Erik Wikström
Tropfrog, var det du som seriost ansag att fridykning var ett alternativ till tuber i Malawisjon? Om det var du sa skulle jag valdigt garna se en artikel i fragan (som inte ar sa konfrotatorisk som det latt blir pa forum). Om du har en massa erfarenhet sa skulle jag garna se dig som foredragshallare pa stamman ocksa (eller nagon annan fena pa fridykning). Fast nu kanske det inte var du som skrev i den dar traden for aratal sedan.
Det stämmer! Men nu har jag inte vidare mycket erfarenhet av dykning i just Malawisjön. Mina inlägg byggde väl till stor del på generaliseringa byggande på dykning i en massa andra vatten runt våran jord. Erfarenheten säger mig att man kommer närmare fisk på det sättet, eftersom mycket fisk är rädda för bubblor, men nyfikna på svartklädda mäniskor som tyst glider fram. Kjell Fohrman överbevisade mig med egna erfarenheter från nämda sjö, då det enligt honom krävs flera timmars stillaliggande för att studera en enda fisk. Jag tror att vi båda vill se ostörd fisk, men att det tar lite längre tid att få dem att vänja sig vid bubblorna. Jag är lessen om du upplevde det som konfrontatoriskt, det var inte min mening (och troligtvis inte Kjells heller) Man blir lätt lite uppspelt när man pratar om saker man brinner för, och nyanserna är svåra att få fram i skriftlig form.
Om det finns ett intresse för en artikel till ciklidbladet om fridykande fiskskådning så kan jag kanske hjälpa om jag får tid. Men det handlar ju inte så mycket om ciklider.
Vad det gäller stämman så är jag redan en del av programmet, som guide för rundvandringen. Efterssom jag har scenskräck så får det räcka som terapi för denna gången. Om det blir en uppskattad artikel så kanske det kan bli aktuellt till någon annan stämma.
MVH
Magnus
Kommentar