If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cutekid: Vombsjön?
Vi har ju redan för Malwi, men Vombsjön har de banne mig aldrig snackats om på ciklidstämman. Är ju bl.a det ställe där Lund får en del av sitt dricksvatten ifrån. Skönt ställe att bada i också. Jag kan släppa ut en överbliven Tropheops chilumba-hanne så vet vi att det finns ciklider i sjön.
Senast redigerad av Jonas E; 07 January 2006, 20:10.
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Den föredragshållaren om Tanganyikasjön som Viktor nämner ovan är också klar så det bör finnas något som passar alla på årets stämma. Fullständigt program till Ciklidstämman kommer inom kort.
Nu har jag bokat tågbiljett, 534 kr t&r Stockholm med X2000 tycker jag var överkomligt. Ankommer fredag 17.30 och avgår söndag 16.42. Det var ju tidsmässigt en liten chansning då programmet inte är offentligt ännu. Men för att få billiga biljetter måste man ju vara ute i god tid så jag fick anta att det är nån slags gettogether på fredag kväll och att programmet avslutas vid lunch på söndag. Eller?
Får se om man kan få någon utav Gävle akvaristerna att sjussa då , Har ju precis startats en fika/akvarieförening i Gävle så nån kanske skulle vara intresserad , Eller va faen annars nalkas det ju moppe tider nu ju
Lördagen den 1/4
11.30 Registrering
12.00 Willem Heijns: Nicaragua, cichlids wild in the crater and at home in the aquarium.
14.00 Andreas Spreinat: Videoföredrag - Diving in Lake Malawi and Lake Masoko
15.15 Anton Lamboj: A review about cichlids from Western Africa.
18.30 Middag bland hajarna samt guidning på Universeum (även bakom kulisserna).
Söndagen den 2/4
08.30 NCS årsmöte
10.00 Thomas Weidner: Some well known and some interesting novelties about South American Cichlids.
11.30 Åke Kjellander: "En resa till Zambia, Tanganyikasjöns södra del
12.45 Andreas Spreinat. Malawicichlids: Behaviour in the lake and in the aquarium.
14.00 Avslutning
Med reservation för förändringar
Jaha det officiella språket lär väl bli Engelska
förstår jag inget så får man väl mata Hajarna och prata med en gammal president Lasse Fosrberg
skämt o sido verkar vara en höjdare
(finns simfågeln kvar)
när kan man betala kalaset man vill ju vara säker
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Kommentar