Nu är det kris!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #61
    Jag tillsattae Aquamoor 1, bytte 80% vatten och tillsatte salt . . sedan väntade jag.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • October 2004
      • 531

      #62
      Hej!
      Jag hoppas att det löser sig för dig Cutekid.Att du får ordning på akvariet och dess innvånare.Mvh Ann-Mari
      bryggan

      Kommentar

      • Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

        #63
        Det är trist när det händer, både ekonomiskt o emotionellt. När det handlar om specialimporter så är chansen att kunna återfå liknande fiskarna också liten; det kan ju ibland ta åratal... Hälsn. Mr.Fish

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • December 2004
          • 3060

          #64
          Cutekid! Hur har det gått med dina petro? Jag hade för ett tag sen problem med mina tropheus katonga som matvägrade (dom åt visserligen men MYCKET lite) och dom droppade av en efter en, nu är de 12 stycken och dom äter och mår bra-vet inte vad det var!?
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

            #65
            Jag kommer ihåg att han sa till mig för nån dag sen att han har 4+8 kvar av P.trewavasae. De andra Petrosarna har varit opåverkade. Om jag inte minns helt fel hade han 4+18 innan så det är 10 stycken som gått åt.

            Surt som fan är det, de var så himla coola (såg dem "live" i våras)
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

            Kommentar

            • Jens Netteberg
              Användare
              • March 2005
              • 67

              #66
              Ja du Cutekid. Inte är du ensam, tyvärr!

              Fyra av mina invånare dog för ca en månad sedan av oförklarlig anledning.
              Efter detta har allt varit bra i karet och jag har inte kunnat se några konstigheter utan snarare roligheter som tuggande honor mm.
              Men ingen glädge varar för evigt.

              I förrgår så upptäkte jag att den ena Pseudotropheus saulosi honan låg på botten så som du beskriver att dina fiskar gjorde.
              Idag när jag kom hem från jobb så var den också död samt att min Protomelas sp. "steveni taiwan reef" hane hade samma symtom samt var riktigt uppsväld om buken.
              Symtomen gör att det verkar som att det är bukvattensot vilket tydligen också smittar rätt så lätt i karet.
              Jag har nu precis påbörjat en medicinkur med "Waterlife Octozin" och hoppas att detta ska rädda min övriga fiskar.

              /Jens
              ------------------------

              Kommentar

              Arbetssätt...