Kan mkt väl vara som du säger mats. Jag tror det är där skon klämmer.
Nu är det kris!!!
Kollaps
X
-
-
Borde inte den hära tråden ligga under någon fisk kattegori, Akvariet är väl mere tekniken om och kring..http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473Kommentar
-
Shit,vicken katastrof!! Jag skulle iaf direkt på måndan ringa om en vattenanalys."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ironic
Borde inte den hära tråden ligga under någon fisk kattegori, Akvariet är väl mere tekniken om och kring..
Akvariet
Akvariet och dess tillbehör, Akvarievatten, Foder, Sjukdomar, ÖvrigtKommentar
-
Micke.. Japp du har rätt såg lite fel, ber om ursäkt...http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473Kommentar
-
Jo då .. postade allt i rätt forum.Kommentar
-
hur går det??
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
och vad har du gjort?? vtn-byte?? plockat ut filter??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Det går åt skogen. 4 honor som är kassa och flera som i stort sett är dödsdömda. Är helt knäckt här hemma.Kommentar
-
-
Tyvär har jag ingen bra ide att bidra med men jag funderade på det ni sa om att något skulle legat latent... vad kan ligga latent som sedan kan döda så fort? inget vad jag kan komma på. Något liknande har jag faktiskt alldrig hört talas om... trist detta.Kommentar
-
-
Det sjuka är att allt är som valigt i karet förutom att 5 trewavase honor har dött nu. Ortoghnatusarna leker och går i full färg och Kareman är precis som vanligt. Inget konstigt och onaturligt har kunnat komma in i karet då jag täcker över alla matningshålen. Detta är hel skumt. Varför drabbas inte de andra fiskarna?
MvhKommentar
-
Verkar inte som du kan rädda dom men frys ner några för att sen skicka dom till SVA för att få reda på dödsorsaken så lär man sig iaf något. Inte för att det kanske e någon tröst men det e bättre än ingenting, så slipper man gå och fundera på vad det va som hände.Kommentar
-
Om man ska skicka fisk till SVA får dom inte vara frysta för man kan inte se något,
om du ska skicka dom dit ha dom väl kylda
min personliga uppfattning är inte någon sjukdom det bryter inte ut så fort
däremot
1. dåligt vatten tex stannade pumpar eller döda fiskar eller övermatning
2. slagsmål fan va kul om man är värdens elakaste fisk
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
Kommentar