SUPPORT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

    SUPPORT

    Ja, så kan man kalla det..Denna sajtens hela existens handlar om att man måste "slanta" in för att få det att fungera=En tankeställare?
    Är du en frekvent=ofta besökare på denna sida, så tycker iaf. att det känns obekvämt att behöva pröjsa din nota! SUPPORTA! -Mr.Fish-
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

    #2
    Vi gratulerar vår nye medlem, som trätt in från skuggan: Deelay!
    Grattis,( 250 bagis pankare), men med riktigt bra medlemstidning i lådan!! Gör som Deelay pröjsa in medlemsavgiften, annars kommer jag att påminna dej...

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

      #3
      Vad vill du få ut av denna tråden? Jag fattar inte ett smack!
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

        #4
        Zaphi, läser du alfapetet från ö-a eller a-ö??? Vad f22w tror du att
        få snyltarnqa att betala för sig, så klart! Jag antar att "snyltarnqa"
        är accepterat, så länge vi andra kan betala kalaset! -Mr.Fish- (undra om fish är Moderat)

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #5
          citat:Vad vill du få ut av denna tråden? Jag fattar inte ett smack!
          Mr Fish försöker att få folk att betala medlemsavgiften och det verkar som om han lyckats få ännu en SCK-are att göra det.

          Flera av de nya prylarna som införs kommer att kosta pengar (serverplats) och kommer därför bara att var tillgängliga för medlemmar.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Mr.Fish
            Användare
            • May 2004
            • 1403

            #6
            Tack Ola! -Trodde ,själv, att jag, av misstag bytt texten till Kinesiska. Nå väl .Vad fisken säger o uppmanar,till är inte populärt..!
            Så ja tänkte att ,några, av er kan älska mej för att Djugårn är världens bästa lag, Och Grattis(i förskott) till SM-Guldet!DIF

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Att ha avdelningar för members ligger ju i tiden och verkar vara en morot som får folk att vara "solidariska" att hjälpa utvecklingen på traven. varför skulle inte ncs göra det?

              Ja bara CB är lätt värd pengarna

              mvh Lennart

              Kommentar

              • Kalle-El
                Användare
                • August 2005
                • 255

                #8
                Om Djurgår'n vinner SM guld skall jag med glädje betala in de 250 bagarna. Men får man tillbaka stålarna om hockeylaget åker ur?

                Sedan kan man ju försiktigt undra vilken elak människa som kom på tanken att lägga en GCG-träff samtidigt som Djurgår'n lirar sin viktigaste match för säsongen?

                Depeche nya singel är för övrigt helt lysande eller Precious om hellre vill kalla den för det.

                Kommentar

                • Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

                  #9
                  "Om Djurgår'n vinner SM guld skall jag med glädje betala in de 250 bagarna." Perfekt , men bli medlem -i förskott- För du vet ju hur
                  det sker. Observera att jag inte vill "tjata" in nya medlemmar; utan bara upplysa frekventa användare om att det finns nån, som gärna vill träffa er!

                  Kommentar

                  • Kalle-El
                    Användare
                    • August 2005
                    • 255

                    #10
                    Vem vill gärna träffa mig?

                    Hand upp alla som tror att Mr.Fish har lite alkohol i blodet denna sena timma...

                    Du verkar ju dessutom ha hjärnkoll så vågar man fråga vilken fisk som är mest Djurgår'n?

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      citat:Flera av de nya prylarna som införs kommer att kosta pengar (serverplats) och kommer därför bara att var tillgängliga för medlemmar.
                      Vilka "prylar" är det som bara kommer vara tillgängliga för betalande medlemmar?


                      citat:Jag antar att "snyltarnqa"
                      är accepterat, så länge vi andra kan betala kalaset! -Mr.Fish-
                      Jag tror att det vore att skjuta sig i foten om man ser till att få de du kallar för "snyltarna" att känna sig ovälkomna bara för att de inte betalat in medlemsavgiften.

                      NCS behöver givetvis få in pengar för att kunna sköta föreningen och ciklid.se, men NCS behöver också bredd på intresset vilket gör ciklid.se till en populär sajt för bredden inom akvaristiken. Om någon inte känner för att betala för att få de extra tjänsterna så tycker jag ändå att man ska känna sig välkommen här på forumet och på ciklid.se och inte ses ned på. Givetvis vore världen underbar om alla som var intresserade av akvaristik pyntade in pengar i föreningen, det är väl iallafall ett mål för föreningen att förmå besökare till...men det får ju inte vara ett ensidigt mål. Jag tror att NCS måste bli bättre på att marknadsföra sig, vilket jag sagt länge, för att få fler betalande medlemmar. Det kan röra sig om reklam eller specifika erbjudanden för att locka...

                      När det gäller speciella avdelningar för betalande medlemmar så tror jag att det kan vara en bidragande morot till medlemmar här att bli fullvärdiga medlemmar i NCS. Jag ser inga fel i att ha det så, men jag tycker kanske inte att informationen är direkt lysande angående vilka delar som skall innefatta denna speciella policy.

                      Sedan måste jag faktiskt påpeka, och som troligen Zaphi varit inne på en del, att det har varit tid för att ställa upp för föreningen länge och väl för att få sina önskemål hörda...och även för att lägga en hjälpande hand vid behov. Att man, helt plötsligt, blir aktiv i att spruta idéer såhär i elfte timmen kan tyckas vara ironiskt även om alla tips, förslag och all hjälp troligen mottages med glädje för många av de som arbetar med föreningen.
                      Jag tycker också att föreningen borde vara mer öppna till att dela ut arbeten till fler personer som är villiga att ge en hjälpande hand under en viss tid. Det avlastar mycket för den lilla procent (som Zaphi menade) som gör arbetet med föreningen och sajten.

                      Citat från tråden "Ny sajt den 15/9" angående hänvisning till Zaphi´s inlägg:

                      citat:Jag har inte hängt med nu riktigt här men vad jag förstår så är det precis som om att förändringarna på ciklid.se skulle vara något nytt? Så är det inte, detta har vi pratat om hur länge som helst. Men inte bara det! Det har funnits (och finns alltid) mängder med tillfällen att både ge förslag och erbjuda sin hjälp på ciklid.se och i NCS.

                      Man brukar snacka om 20/80 regeln, dvs. att 20% procent av eleverna i en klass står för 80% av handuppräckandet. 20% av varorna i en livsmedelsaffär står för 80% av omsättningen etc.

                      I NCS är det tyvärr så att 2-3% står för 90% av jobbet.
                      Jag vill poängtera att Zaphi´s inlägg inte är svar på något i denna tråd utan jag tyckte bara att den var aktuell även här.

                      P.s. Allsvenskan är inte direkt upplyftande och om DIF vinner serien så är det nog mer seriens kvalitet som visar resultat. Bedrövligt ojämna och faktiskt ganska dåliga lag om man ser till hur svenska lag lyckas ute i Europa. Mitt Malmö FF har ju varit rena skiten och det beror på idiotvärvningar som inte passat in alls i spelsystem utan passat bra på Hasse Borg´s papper. Grymt dålig värvarkarusell då klubben haft alla möjligheter att skapa något riktigt stort (med svenska mått).

                      Kommentar

                      • Havs
                        Användare
                        • December 2004
                        • 607

                        #12
                        Några ideér eller tips för att få fler medlemmar kanske behövs.
                        Iaf kan jag berätta ungefär hur det fungerat hittintills för mig. Jag betalt medlemsavgiften den 5:e denna månad. Jag saknar fortfarande en bekräftelse på att pengarna kommit till NCS, trots att jag även mailat till den adressen där man skall vända sig om medlemsfrågor. I.f.s. står det att medlemskortet skall dimpa ned i brevlådan om ett par veckor. Men någon bekräftelse att det är på G, vore bra att ha som rutin.
                        Att locka till sig fler medlemmar i slutet av året är nog svårt, men ett bra sätt borde vara att ha fler medlemserbjudanden samt att de tidsmässigt också finns vid slutet av året. Jag missar t.ex. fodererbjudnadet, vilket jag förmodligen skulle ha nyttjat.
                        Fler medlemserbjudanden borde få i.a.f dem som tänker ekomiskt att slå till direkt. Det borde också kunna vara ett bra argument för ungdomar att använda vid förhandlingsbordet med föräldrarna.

                        Det här med stängda avdelningar för bara betalande medlemmar tycker jag är en tråkig utveckling på webben. § 2 i förenings stadgar skall beaktas och diskuteras ordentligt innan stängda avdelningar skapas, anser jag.
                        Jag betalar själv/min familj på ett par ställen, men jag/vi snyltar också på sajter, vilket jag tror att många/alla gör. Uppmaningen att betala får inte upprepas eller tas upp på ett sådant sätt att tillfälliga gäster känner sig ovälkomna. (Med tillfälliga gäster menar jag också de som relativt frekvent nyttjar ciklid.se) Om det uppfattas på det sättet är det ganska omöjligt att öka medlemsantalet enligt NCS mål.
                        Min zoon

                        Kommentar

                        • malplacerad
                          Användare
                          • May 2005
                          • 877

                          #13
                          Jag som blev sugen på att pynta in medlemsavgiften direkt efter
                          Mr.Fish sympatiska uppmaningar, tyvärr var ju banken stängd denna sena timme så jag gick och lade mig istället eftersom det var ganska sent.

                          Dock tycker jag inte mitt och andras snylteri är något att bli speciellt upprörd över, vi har ju t ex inte tillgång till färska ciklidblad eller andra funtioner på webben, sen vad folk har för anledningar att inte betala spelar ju ingen större roll, antingen låser man sidan/forumet helt för ickebetalande eller så funkar det som det gör nu, sen om man tycker att man betalar för andra så får man ju naturligtvis ha den åsikten.

                          Nu kommer det ju bli fler låsta avdelningar som man bara kan nå via ett medlemsskap, jag kan tänka mig att fotodelen är en av de avdelningarna, den var väl låst förut men låstes up tillfälligt?

                          Lite bättre marknadsföring så tror jag nog medlemsantalet kommer öka, själv ska jag betala avgiften nästa vecka när banken är öppen



                          ||||

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av HazelCR

                            Jag betalt medlemsavgiften den 5:e denna månad. Jag saknar fortfarande en bekräftelse på att pengarna kommit till NCS, trots att jag även mailat till den adressen där man skall vända sig om medlemsfrågor.
                            Enligt medlemsfaq'n så kommer du att få ditt medlemskort inom 3 veckor efter att inbetalningen blivit bokförd (kan ta ytterligare några veckor under sommarperioden). Den 5:e plus 3 veckor bör innebära omkring den 26:e. Nu vet jag att Mats har varit fullt upptagen med att skriva ut etiketter till utskicket av Ciklidbladet 3 de senaste veckorna. När detta är klart kommer du säkert att få en bekräftelse. I en annan tråd skrev Mats att man skulle betala in medlemsavgiften senast den 1/9 för att säkert komma med i utskicket av CB 3 så troligtvis får du vänta till utskicket av CB 4 innan du får dina Ciklidblad. Men då får du å andra sidan alla årets 4 nummer samtidigt.

                            citat:Att locka till sig fler medlemmar i slutet av året är nog svårt, men ett bra sätt borde vara att ha fler medlemserbjudanden samt att de tidsmässigt också finns vid slutet av året.
                            Vi har haft bonuserbjudande i slutet av året tidigare men eftersom det inte fallit ut så väl har vi i år istället valt att ha 2 erbjudande per nummer av Ciklidbladet.
                            Något som brukar ge ett litet uppsving av medlemmar är kalendern som kommer ut tillsammans med CB 4. Så kommer det troligtvis att vara även i år då den innehåller riktigt bra foton.

                            citatet borde också kunna vara ett bra argument för ungdomar att använda vid förhandlingsbordet med föräldrarna.
                            Ett bra förhandlingsargument är de rabatter man får i zoobutiker som gör att medlemsavgiften är snabbt insparad. På köpet får man en av världens absolut bästa ciklidtidskrifter (jag vågar säga det eftersom jag får de flesta utländska tidskrifter som utbytestidningar). Dessutom stöder man en förening som arbetar för att sprida intresset för hobbyn.

                            citatet här med stängda avdelningar för bara betalande medlemmar tycker jag är en tråkig utveckling på webben.
                            Det är inget som kommer att ske i den förestående uppdateringen i alla fall och det kommer troligtvis inte att ske inom överskådlig tid heller. Det som kommer att införas i uppdateringen som är på gång är att NCS-medlemmar kommer att kunna infoga bilder i vissa kategorier i forumet. Att vi kräver medlemskap för det har beror framförallt på att det kräver diskutrymme som betalas av föreningens medlemmar och pga copyrightfrågan (är man medlem har vi automatiskt personuppgifter).
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Mr.Fish
                              Användare
                              • May 2004
                              • 1403

                              #15
                              Ok ! Inkvisatorn är här Han är nyckter o snäll-igen-"vågar man fråga vilken fisk som är mest Djurgår'n? Nej ,ja satt o fundrade, kan det va nån Aulonocara /Copidachromis du tänker på. Det vore enklare med nåt annat lag: MFF,IFK.G,AIK.Alltså,våt tvåfärgat alternativ. Vilken firre tänker du på?
                              "Jag som blev sugen på att pynta in medlemsavgiften direkt efter
                              Mr.Fish sympatiska uppmaningar, tyvärr var ju banken stängd denna sena timme så jag gick och lade mig istället eftersom det var ganska sent." Ni få ta mina härjningar med en nypa salt..Jag använde,själv, forumet i nåt halvår innan, jag -faktiskt- läste en uppmaning om ekonomiskt stöd: Jag tror faktiskt att det var Stefan Larsson (Tricella), som fick mej att fundera på hur sajten finansieras. Det är enkelt : 1/ Är du en frekvent användare, så pröjsa.
                              2/ Alla andra är det kul att ha här ,då o då, Jag hoppas att jag inte skrämde iväg nån nu. Det var iaf inte min mening[]
                              -Mr.Fish-

                              Kommentar

                              Arbetssätt...