Att kritisera på Forumet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #16
    Citat:

    Ser du en text som du vill citera så kopierar du texten genom att hålla ned markören och dra markering över det textfält du önskar kopiera. Sedan trycker du ctrl+c för kopiera...

    Nu går du till "svara på ämnet" och det du gör nu är att du klickar på den ikon som visar ett A4 med en röd pil och klickar där. Nu får du upp kod för citat. Placera markören emellan dessa koder och tryck sedan ctrl+v för att klistra in texten. Nu har du text som du citerar i ditt inlägg...

    Smileys:

    Om du skriver en mening som du vill avsluta med en smiley så trycker du bara på ikonen med en leende gul figur och då kommer det upp en del valmöjligheter. Där klickar du på den ikon som talar om ditt känslouttryck på bästa sätt. Beroende på vart markören står hamnar nu din smiley...

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #17
      Citat lagger man in genom att kopiera textstycket, trycka pa citatknappen (pappersark med rod pil) och klistra in texten.
      citat:Är detta ett GLASHUS? Ibland undrar man... och vem får kasta stenbumligar?
      Om du kraver en hovligt ton sa bor du ju anvanda en sjalv, eller?
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Taco
        Användare
        • October 2004
        • 64

        #18
        Aha, jag brukar alltid snabbsvara...[]

        citat:Om du kraver en hovligt ton sa bor du ju anvanda en sjalv, eller?
        Till och med jag kan lära mig...

        Tycker nog iofs att jag hållt en hövlig ton rakt igenom. En svordom är ju inte alltid så fel om man vill betona något på ett så där hiskeligt starkt sätt Det här var ju riktigt kul!

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #19
          Ok, ett litet tips. Att skriva med STORA BOKSTAVER uppfattas nastan alltid som provocerande. Det gor att inlagget som jag citerar inte blir smaroligt som det kanske var menat, utan det uppfattas som fullt allvar, ungefar "FATTAR NI INTE DET IDIOTER". Darfor har du inte hallit en hovlig ton rakt igenom och det ar inte svordomens fel (den finns inte ens i mening 1,3,4), det ar ordvalet och de stora bokstaverna.

          Det ar inte ovanligt med forum som forbjuder anvandande av endast stora bokstaver i ord, och manga forbjuder det definitivt i rubriken.

          Det har inlagget ar inte menat att vara mastrande utan ar ett rad gett i all valmening.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Taco
            Användare
            • October 2004
            • 64

            #20
            Det är OK OLA.

            Jag använder versaler för att FÖRTYDLIGA och BETONA. Nu kan jag använda smileysar istället.

            Kommentar

            • Kalle-El
              Användare
              • August 2005
              • 255

              #21
              Skriver man hela sitt inlägg med stora bokstäver kan det nog uppfattas som "skrikigt". Dock tycker jag det ibland kan vara på sin plats att välja att markera särskilt viktiga eller centrala ord antingen med stora bokstäver, med fetstil eller något liknande. För en läsare blir det oftast enklare att ta sig igenom en längre text om vissa ord "sticker ut" från mängden.

              Om man som skribent vill underlätta för läsaren är ju ett bra tips att alltid läsa igenom sina meddelanden innan man skickar iväg dem. Många stavfel och konstiga meningsbyggnader kan på detta sätt undvikas. Är man osäker på hur något stavas eller om en mening är "riktig" eller inte går det alldeles utmärkt att klistra in sin text i Word och låta den kontrollera texten.

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                #22
                Jag måste tipsa om [u]understrykning</u> och kursivering och fetstil som inte sticker ut lika mycket, men man maste ju tänka på vad man stryker under och kursiverar samt tänka på att allt som kan missförstås kommer att missförstås. Jag säger inte att det alltid är fel med stora bokstäver, bara att det oftas blir för mycket faktiskt.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                Arbetssätt...