Cirkpump fråga!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

    #16
    har eheim 2252 både nya och gammla och dom är suveräna det sägs att den konstruerades 1976 så den har en välbeprövad mekanik,annars så är tunze och deltec mycket bra men dom kostar lite mer..
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      jag har en aquaclear 802. ser man bara till att den inte vibrerar mot tex en sladd så är den knäpptyst och har riktigt bra prestanda till lågt pris.

      Kommentar

      • Redbullen
        Användare
        • February 2005
        • 734

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av blackened

        Aquaclear 802. Passa dig för den, den låter som en..... ja.... vet inte riktigt vad den låter som.... Mycket låter den i alla fall!
        Nja....håller inte med alls, olika från pump till pump
        Äger två st...dom låter inte mer än någon annan " Super duper tyst Eheim för tusentals kronor "

        Jag är supernöjd, flyttar vatten gör den också så det räcker

        //Peter
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

        Kommentar

        • Redbullen
          Användare
          • February 2005
          • 734

          #19
          [quote]citat:Ursprungligen skickat av Redbullen

          Ursprungligen skickat av blackened

          Aquaclear 802. Passa dig för den, den låter som en..... ja.... vet inte riktigt vad den låter som.... Mycket låter den i alla fall!
          Nja....håller inte med alls, olika från pump till pump
          Äger två st...dom låter inte mer än någon annan " Super duper tyst Eheim för tusentals kronor "

          Jag är supernöjd, flyttar vatten gör den också så det räcker

          malplacerad : Borra massa hål i röret, köp hem en ny filterbit och kör igång.
          Det är inte direkt snyggt men fungerar kanonbra..

          //Peter
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

          Kommentar

          • Torsten
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 647

            #20
            citat:Ursprungligen skickat av malplacerad

            Tack för svaren.
            Tror stefan är inne på rätt spår, den pumpar mer utan filter på.
            Lade upp två bilder på pumpen på zoonen.



            Det finns absolut inget att skruva eller dra i så jag kommer köpa en annan pump med reglage för trycket. Såg en i en lokal butik med ett gult och ett grönt reglage, den pumpar 1500 L/h och kostar 450:-
            Den du såg med ett gult å ett gränt reglage är troligen en 802:a, iaf så ser mina ut så..
            Men tillbaka till dina pumpar nu. Har du köpt dom nya?? För ser man på bilden så skall insugningsdelen helt tas bort och ersättas av en ny där man kan reglera flödet. Precis så e det på mina pumpar nämligen, samma fabrikat fast 2700..

            Kommentar

            • malplacerad
              Användare
              • May 2005
              • 877

              #21
              Den följde med på köpet, begagnad alltså, äldre än de 1700 som finns i handeln nu.
              ||||

              Kommentar

              • mek
                Användare
                • January 2005
                • 540

                #22
                citat:Aquaclear 802. Passa dig för den, den låter som en..... ja.... vet inte riktigt vad den låter som.... Mycket låter den i alla fall!
                Hur har du den kopplad? Jag har min limmad på en magnet, som cirkulationspump (komplement till 2252). Ett litet lågmält "dån" är det enda som hörs. Absolut inget större fel på den pumpen (bortsett från att den tappar effekt snabbt när man har filter påkopplat :/)

                Kommentar

                Arbetssätt...