Otrevlig ton i Köp & Sälj

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

Det var en ganska intresant syn på hur man bör annonasera.
    Ofta är det dom annonser som uppmärksamas mest som säljer bäst åtminstone när jag annonserat.
    Man måste skilja sig från mängden
    Men när man får mail där folk hela tiden påtalat vad dom fått ge för VF fisk blir man trött

Kommentar

• olof
      Användare
      • April 2002
      • 1823

Hej!

Det är väl upp till köparen om han/hon vill köpa fiskarna.

Själv hade jag inte köpt fisk som anonseras ut på ovan nämnda vis. För mig ger det helt fel signaler. Jag vägrar också konsekvent att köpa något av någon som avslutar annonsen med "pok" prutat och klart. Det kvittar om jag tänker pruta eller inte jag gillar inte den attityden. Begagnat marknaden handlar ju om förtroende mellan köpare och säljare och då är det av stor betydelse att man gillar de man handlar med.

Jag kan också tillägga att jag både fått och skänkt VF fiskar. Jag tycker det blir tråkigt när det bara handlar om pengar.

Mvh

olof
      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

Ska ska göra om annonsen så får vi se vad som händer.
        Det är tråkigt när det baar handlar om pengar visst men inte skänker jag bort 7000kr jag är inte bill gates

Kommentar

• bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

Vad säger ni nu om min annons 30mil gratis körning samt yngel gratis samt 3st vf socolofi gratis.
          Nu är jag väl ödmjuk bara det är värt mer än 1000kr

Kommentar

• olof
            Användare
            • April 2002
            • 1823

Hej!

Jag tycker det låter som ett trevligt erbjudande. Hade jag varit intresserad av fiskarna hade jag nappat.

Mvh

olof
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Denna tråd har varit ett gränsfall länge nu och bmwpower har fått reklam nog. Om ni vill diskutera generell etik och moral kring annonsering eller ge tips till ändringar på Köp & Sälj föreslår jag att ni startar en ny tråd eller mailar Robin som är moderator för avdelningen.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

Arbetssätt...