If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har soterat nu och det står mellan D50 och canon 350d
Om du tycker att dom känns lika bra och inte behöver de funktioner som 350d har men D50 saknar så känns valet enkelt. Köper du D50 får du med kitoptiken också till ett lägre pris än ett 350d hus.
Jag har inte blivit så klok på vad det är för viktiga funktioner nikon saknar mot canon
Nikon ligger på 7295kr och canon 350d 8195kr båda inkl kitobjektiv
Någon jämförelse mellan D70s och 350d finns inte än.
Jag tycker att det är mest rätt att jämföra D70s och 350d eftersom dessa ligger lika i pris om man jämför kamerahus. Sen säljs dom i paket med olika dyra objektiv.
Man behöver inte vänta längre. Det kommer alltid nya kamerahus. Fördelen är att du kan använda all kringutrustning om du senare vill byta kamerahus. Välj märke och kör sedan...
Ja, det är väl inte så stor idé att vänta om inte den kommer inom ett par månader eller så. Som Alfredsson indirekt påpekar så är det ju ändå optiken man bör lägga krutet på, för det är den som tar bilden och bestämmer kvaliteten. Optiken varar i princip i evigheter (om de inte byter fattning eller så) och huset fungerar ju bara som slit och släng tills man har råd att uppgradera eller tills den är slutkörd.
Eventuellt så kommer det inom ett par månader och nu har jag inget panik köpte en ixus 50 idag.
Det är ju alltid något nytt på gång men nu när jag är så osäker ¨å är det bätter att vänta tills man är säker
Kommentar