Hjälp med att välja kamera

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Canon, Nikon, Pentax, Minolta. Det spelar ingen större roll. Köp den som känns rätt och som har de funktioner som du värdesätter mest.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• ncmohr
      Användare
      • September 2005
      • 41

Jag har en Nikon D70, det är et %#&"/! bra kamera. Men fik nyss at veta at det är inte kamera det kommer an på men objektivet. Därfor hitta man kamera til en 50.000 och objektivar til 400.000-500.000 tusind. Det som är Alpha Omega är at få et digitalt SLR (I mina ögan).

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr
      www.mbuna.dk
      3x54 liter 1x65 1x70 1x112 1x200 2x250 1x375 1x1080
      Maller, Malawi det är fisk for meg

Kommentar

• Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

Canon 350d är det rätta valet helt klart. Tycker bara det är gött att inte kameran är för stor och klumpig. Testade att fota och hålla i en 300d och den var väldigt stor och klumpig så därför föll valet på en 350d. Just batterigreppet till 350: an är klockrent och fortfarande blir inte kameran klumpig.

Mvh
        Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

Då får man väl ta en klämtur igen svårt att värdesätta saker men inte vet något om.

Kommentar

• Cutekid
            Användare
            • January 2003
            • 3368

Tror att du kommer att uppskatta 350:n mer och mer ju mer du använder den. Smidig sak och den klart grymmaste kameran jag har ägt.
            Carl

Kommentar

• wenger
              Användare
              • February 2003
              • 233

Cutekid vad köpte du för tillbehör till din canon? Funderar på att köpa en 350d oxå.

Kommentar

• Cutekid
                Användare
                • January 2003
                • 3368

Hej!

Jag köpte paketet med 18-55 mm objektiv och ett 512 mb lexar 80x CF kort. Sedan får man ett 256 mb kort utav Canon när man reggar sig på nätet. Jag har även lite prylar från min gamla analoga canon som jag använder.

Mvh
                Carl

Kommentar

• wenger
                  Användare
                  • February 2003
                  • 233

Tackar får se om man kan övertala regeringen bara sen får det bli en sån .

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

Canon 350d är det rätta valet helt klart. Tycker bara det är gött att inte kameran är för stor och klumpig. Testade att fota och hålla i en 300d och den var väldigt stor och klumpig...
                    Ojdå, tycker du en 300d är stor och klumpig? Jag har inte hållt i 350d, men den måste ju vara rena miniatyren då.

Jag tycker helt tvärtom, jag gillar klumparna! De ligger mycket bättre i händerna och skapar en trygg stabilitet och motverkar skakningsoskärpa från handhållet fotograferande. Jag tycker det känns billigt och B att fota med för lätta grejer. Kanske är jag lite löjlig, men jag gillar verkligen inte lätta kameror.

Dessa två är de jag använder nu, även om ju inte detta är bilder på just mina. Så skall en systemkamera se ut

Här snackar vi riktigt grepp, Canon F-1:

Eller denna, 10D:

Kommentar

• PatrikMalmo
                      Användare
                      • May 2005
                      • 4642

Bidrar nog inte till klarheten, men en sedelärande historia är författaren som sade till fotografen: attans bra kamera du har, därav fina bilder. Fotografen svarade: attans bra skrivmaskin du har, därav bra storys.

Hilsen,

P
                      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• doctor
                        Användare
                        • December 2003
                        • 238

Åh den där F-1an ser ju manlig ut! Stor o rejäl! Ser ju nästan lika gedigen ut som en Nikon. *host* Skämt å sido, köp den kamera du tycker är skönast men väg in i det hela hur många tillbehör du tror att du tänker skaffa. Alla tar ju bra bilder. Beg tillgången är ju markant bättre på Nikon o Canon sidan och där kan man göra riktiga fynd. Köp inte Sigma kit optikerna, de är inte så bra som de som tillverkarna erbjuder själva. Ångrar djupt att jag gjorde det misstaget.

Kommentar

• Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

citat:Ursprungligen skickat av PatrikMalmo

Bidrar nog inte till klarheten, men en sedelärande historia är författaren som sade till fotografen: attans bra kamera du har, därav fina bilder. Fotografen svarade: attans bra skrivmaskin du har, därav bra storys.
                          Jep, det är nog ingen som heller påstår att det är kameran som är avgörande, men man kan inte underskatta värdet av ett bra verktyg, en bra pensel eller en bra kamera.

Kommentar

• bmwpower
                            Användare
                            • December 2002
                            • 1934

Efter viss övervägande lutar det åt en nikon men med lite is i magen kanske canon 350d landar där i pengar också
                            Vore skoj och veta vad förtjänsten på dess 2 märke,om det är det som styr rekomendationen från handlare.
                            Har man STORA händer som jag så blir inte canonen så skön att hålla i.

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

citat:Ursprungligen skickat av bmwpower
                              ...med lite is i magen kanske canon 350d landar där i pengar också
                              Vore skoj och veta vad förtjänsten på dess 2 märke,om det är det som styr rekomendationen från handlare.
                              Err, ibland fattar man inte exakt vad du menar BMW. Kan du förtydliga?

Kommentar

• Ralph
                                Användare
                                • May 2002
                                • 736

citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

Om jag förstår dig rätt så är svaret att det är lika illa på båda, i alla fall för oss där jag jobbar. Konkurrens från länder med mycket lägre skattetryck och kunder som bara tittar på inköpspriset leder till löjliga marginaler i slutändan.

Kommentar

Arbetssätt...