AquaClear Power Head 402

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    Användare
    • January 2004
    • 172

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av blackened

    Hmm. Men som sagt. Aluram. Jag tror det har mkt med det att göra. Inga lösa plastdelar som ligger o fladdrar.
    I 720-karet sitter de i BTN-moduler. Har lagt bitar av filtermatta mellan pumpen & glaset, samt mellan plaströren från ytterfilrena & pumpen.

    Själv har jag inte upptäckt något som helst fladdrande från någon teknik i karet. Kanske har varit Måndagsexemplar du har fått tag på.
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

    Kommentar

    • roccster
      Användare
      • August 2004
      • 583

      #17
      NÄr du säger i BTN-modulerna menar du då att de ligger "lösa" alltså inte fast i glasväggen?

      Det underlättar ju en hel del när det gäller vibrationer som kan transporteras i så fall eftersom pompen blir helt isolerad från karet.

      MVH

      / Richard
      http://www.ornemark.com

      Kommentar

      • Peter_F
        Användare
        • January 2004
        • 172

        #18
        2 av de sitter fast med sugpropp mot glaset, de övriga "vilar löst" på filtermatta. Dock så har jag plaströr som går ner i modulerna från 2 ytterfilter också. Mellan dessa rör och P.heads'n har jag tryckt ner filtermatta. Hålet för utblås i modulen är borrat aningen större än slangen, just för att vibbrationer inte ska fortplanta sig i karet.

        //Peter
        "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

        Kommentar

        Arbetssätt...