Torr foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Challe
    Användare
    • December 2003
    • 111

    #16
    Någon som har testat Tropicals malawiflingor?
    TROPICAL jest jednym z najbardziej zaawansowanych producentów w branży zoologicznej, linie produkcyjne firmy należą do najlepszych na świecie. Od ponad 45 lat z pasją wytwarzamy produkty najwyższej jakości, które dostępne są już w ponad 80 krajach.


    Jag köpte en liten burk och Mbunas blir heltokiga... men just att det är uppenbarligen supergott är ju inte mycket att gå efter... någon som har långtidstestat fodret?

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

      #17
      lyfte lite och se om det finns fler förslag

      Kommentar

      • Johnny_1
        Användare
        • October 2003
        • 313

        #18
        TROPICAL jest jednym z najbardziej zaawansowanych producentów w branży zoologicznej, linie produkcyjne firmy należą do najlepszych na świecie. Od ponad 45 lat z pasją wytwarzamy produkty najwyższej jakości, które dostępne są już w ponad 80 krajach.


        Det fodret gillar mina Malawi...
        Så det kan jag rekomendera.
        www.malmoakvarieforening.se

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • December 2002
          • 1339

          #19
          citat:Vad kör ni med för foder till era malawi och tanganyika??
          Jag ger mina Tropheus(och nyinköpta callochromis)nästan uteslutande New Life Spectrum "cichlid formula". Nackdelen är att det är lite "bökigt" att få tag på.

          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          • Björn
            Användare
            • April 2002
            • 787

            #20
            Hej!

            Jag matar mest med pellets i lokalen. Aquatic Nature Quick Grow, framtaget för koikarp. Har tidigare även använt Hikaris spirulinapellets, även detta framtaget för koi. Eftersom pelletsen sväller en hel del så lägger jag dom i blöt 15min innan matning. De dagar då jag har dåligt med tid och matningen måste gå lite snabbare får dom Tropicals Spirulina Super Forte. Yngel matas för tillfället med någon typ av minigranulat från Aquatic Nature, tror jag. (Står inte så mycket på hinken...)

            I lägenheten matar jag det ena karet med Tropicals Spirulina Granulat, det andra karet får Dr. Basslers Biofish Food (granulat). Mest av lathet, kunde ju egentligen haft samma matburk till båda, men då måste man springa fram och tillbaka... =)

            Räkmix, mysis och cyclops får alla fiskar lite då och då.

            Ärligt talat märker jag inte nån jätteskillnad trots att jag har så många olika sorter. Tycker mej se att tillväxten blir bättre på granulatet (hög proteinhalt), men inget annat.

            Mvh
            Björn
            fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

            Kommentar

            • ZakatH
              Användare
              • April 2004
              • 313

              #21
              Jag kör aquatic nature cichlid excel pellets i malawikaret nere och flingor(för tillfället tetra min) i karen på övervåningen, mest av ren slapphet.

              Edit: Har aldrig matat mycket med räkmix, en gång i veckan på sin höjd. Däremot matar jag med artemia 2-3 gånger/vecka i malawikaret.

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

                #22
                citat:Ursprungligen skickat av Björn

                Hej!
                I lägenheten matar jag det ena karet med Tropicals Spirulina Granulat, det andra karet får Dr. Basslers Biofish Food (granulat). Mest av lathet, kunde ju egentligen haft samma matburk till båda, men då måste man springa fram och tillbaka... =)
                Hm hur lyckas du mata med 2 olika burkar utan att behöva springa fram o tillbaka mellan karen... pipeline?
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Björn
                  Användare
                  • April 2002
                  • 787

                  #23
                  Ingen pipeline, tyvärr. Jag matar fiskarna när jag ändå är i närheten, det är mycket sällan som jag matar båda karen samtidigt.
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                  Kommentar

                  • Prayerman
                    Användare
                    • June 2004
                    • 1314

                    #24
                    Hm, visst finns det bra torrkäk, men att räkmix skulle skita ner känner jag inte alls igen faktiskt. Beror nog på hur man tillagar den då! Mina pumpar rengörs ytterst sällan! Jag matar med räkmix mer eller mindre varje dag och fiskarna växer fint! Bra för ekonomin också!

                    Det senaste på torrfoder fronten är Tetra Pro Vegetable! Den är väldigt poppis!
                    Tomas Wallengren
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                    Kommentar

                    • bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

                      #25
                      Någon som testat sera vipan??

                      Kommentar

                      • bmwpower
                        Användare
                        • December 2002
                        • 1934

                        #26
                        Räkmix är bra men jag tycker att dom blir fetmätta dom glupskar i sig för mycket.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...