Dubbelställning 2 st 720 l kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    #16
    imponerade akvarium Daniel60 hur stort mellanrum har du mellan akvariumet och bärbalken ??

    Kommentar

    • daniel60
      Användare
      • March 2003
      • 527

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

      imponerade akvarium Daniel60 hur stort mellanrum har du mellan akvariumet och bärbalken ??
      Hade tänkt ha det nedre akvariet ett snäpp längre ner, men det visade sig vara omöjligt. Så det är bara 20 cm upp till balken, 30 cm på sidorna. Får köpa griptång för att komma åt. Men det ska nog inte vara några problem, räknar inte med att behöva jaga fisk (eventuella yngel tar malarna snabbt hand om). Och växter kan jag inte ha pga hungriga hantlar och skivtetror.
      mvh Daniel
      Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
      Mina fiskar & burkar

      Kommentar

      • bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

        #18
        Häftigt ville bara kolla måttet ska upp med mina 450 nu och jag kan inte ha mer än 20cm mellan balk och kar ananrs får det inte plats 3 på höjden

        Kommentar

        • jinnarparen
          • April 2002
          • 2670

          #19
          Har nu fått ett pris på ett nytt pallställ 220*60, 1800:-.
          Något begagnat har jag inte hittat.

          Jag funderar fortfarande vidare på träkonstruktionen, det här med fukten var en poäng som inte skall föraktas. Fast när man har hållt på att bygga uterum hela sommaren så har man ju tänkt en hel del på hur man skall förhindra att träkonstruktionen skall ta skada när den utsätts för vatten.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

            #20
            Jag kör med träställningar till de flesta kar. Inga som helst problem.

            Jag har målat mina ställningar med oljefärg vilket borde göra att de suger i sig minimalt med fukt. Jag har åtminstone inte sett några tecken på att reglarna slagit sig osv.
            Tony Englund

            Kommentar

            • bmwpower
              Användare
              • December 2002
              • 1934

              #21
              Jag vet bara hur det har sett ut i en del akvarieaffärer som efter ett anatal år haft träställning mögla och bli fula

              Kommentar

              • mpimbwe
                Användare
                • December 2004
                • 170

                #22
                Har även jag målat mina ställningar... inga problem med fukt. Ser i stort sett bara fördelar med trä... kan bygga som man vill, billigt och snyggare än pallställ.
                /Andreas (Karlstad)

                Under uppbyggnad:
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

                (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

                Kommentar

                Arbetssätt...