T5 lysrörs fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robbe
    Användare
    • February 2003
    • 527

    T5 lysrörs fråga

    Vad skall man välja för färg på lysrör av nedanstående exempel eller är där någon som har något annat rör som favorit?

    Deltec Actinic Plus D&D
    Deltec Aquablue + D&D
    Deltec Aquaflora D&D
    Deltec Midday D&D

    Vi har Tropheus om det har med saken att göra

  • Robbe
    Användare
    • February 2003
    • 527

    #2
    Ingen som har någon aning???????

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 1913

      #3
      Jag gillar att blanda ~6000k med ~20 000k rör som jag tycker ger ett bra ljus..Alltså så skulle det bli Deltec Aquablue + som är en blandning mellan 6000k och 22 000k, eller blanda Deltec Midday 6000k (ungeför det samma som dagsljus) med Actinic rör..
      Men det är bara så som jag skulle gjort, vad har du nu för lysrör? är du nöjd med det ljus så kan du juh isf ta nått som har ungefär samma kelvintal som de du har fast t5rör istället..

      Kommentar

      • Robbe
        Användare
        • February 2003
        • 527

        #4
        Vi har vanliga Phillips 840 som sitter i vanliga armaturer(på kontor och liknande).I våra andra kar med vankliga lysrör kör vi med Groluxrör,vilka T5 rör kan man gämföra med dom?

        Kommentar

        • defdac
          Användare
          • April 2002
          • 865

          #5
          Om du vill ha bra tryck för växterna är det Deltecs Aquablue + som du ska snegla på, och Sylvania gör numera sitt Aquastar i T5-format och det är det också bra tryck i för växterna.

          Jag har beräknat en del PUR-effektivitet för några olika T5r:
          Vad är aquascaping och vilka faktorer fokuserar aquascapern på för att skapa ett vackert akvarium? Kolla in var du kan läsa mer om denna (undervattens)kultur!

          http://www.defblog.se

          Kommentar

          Arbetssätt...