Som en del vet så inhandlade jag några Lamprologus ocellatus! Fick lite fel fiskar men det har rättats till. Jag fick två nya honor och det är utan tvekan de fiskar under hela min akvariekarriär som har mest attityd! Dom är bara 2,5 cm men attackerar mig oavbrutet när jag stoppar ner handen i karet. Till och med om jag torkar rutan nära snäckorna så anfaller dom.
Man kan tycka att man skulle ha lite mer respekt för någon som är så mycket större! Jag har iallafall fått 10 ordentliga nyp under det senaste dygnet. Bara för en timme sedan fixade jag till inredningen lite i godan ro när jag plötsligt blev attackerad.
Kan ju tilläggas att jag just nu har dem i mitt 344 liters Malawikar och det finns gott om plats för dem att inte jaga mig på.
Jodå, en fisk med attityd är det, det vill jag lova.
Man kan tycka att man skulle ha lite mer respekt för någon som är så mycket större! Jag har iallafall fått 10 ordentliga nyp under det senaste dygnet. Bara för en timme sedan fixade jag till inredningen lite i godan ro när jag plötsligt blev attackerad.
Kan ju tilläggas att jag just nu har dem i mitt 344 liters Malawikar och det finns gott om plats för dem att inte jaga mig på.
Jodå, en fisk med attityd är det, det vill jag lova.
Kommentar