Kalksten i Småland?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fred fish

Kalksten i Småland?

Hej,

Jag undrar om det är någon här som känner till någon plats i Småland, gärna i närheten av Växjö, där det finns något gammalt kalkbrott? Det är ju så ruskigt dyrt att köpa 35 kilo kalksten i affären, speciellt om man kanske har möjlighet att ta vid ett brott (givetvis med markägarens tillstånd!)

Mvh Fredrik
  • Redbullen
    Användare
    • February 2005
    • 734

Ett tips

Håvmästarna eller som det förr hette Akvariekällarn har kalksten för 18kr/kg

//Peter
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

• fred fish

Hej,

Jo, jag vet. 18 kr/kg * 35 kg = 630 kr. Jag gillar Håvis, köper mina fiskar där och gynnar gärna Mattis, men jag spar gärna in hälften av vad den snygga gruppen troffar kostar som jag är sugen på just nu!

Mvh Fredrik

Kommentar

• Torsten
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 647

Men det va väl inte såå länge sen du sålde all din kalksten?? Har du ångrat dig??

Kommentar

• Bright_Blue
          NCS Medlem
          • June 2004
          • 1582

Varför inte åka till Öland o lasta bilen full? Det brukar jag göra.

Kommentar

• imported_n/a
            Användare
            • October 2004
            • 531

Hej!
            Ring och fråga Åsa-Nisse han kanske vet.Mvh Ann-Mari
            bryggan

Kommentar

• Mr.Fish
              Användare
              • May 2004
              • 1403

" Hej!
              Ring och fråga Åsa-Nisse han kanske vet.Mvh Ann-Mari"
              Jag försökte med det, men de sa att han var död...

Kommentar

• imported_n/a
                Användare
                • October 2004
                • 531

Hej!
                Patrik, är du vaken du ska sova nu.Du får inte vara uppe så här sent.Mvh Ann-Mari
                bryggan

Kommentar

• Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

Kalkstenen på Norra delen av Öland är rödfärgad.Samma rödfärgade Kalksten går att finna i Rättviks trakterna. Vit Kalksten finns (för 08`or i närheten av Nynäshamn, annars -bäst- på Gotland eller i Skåne.
                  Ann-Marie..-please..

Kommentar

• imported_n/a
                    Användare
                    • October 2004
                    • 531

Hej!
                    Vadå please Patrik,sade jag något dumt nu?Mvh Ann-Mari
                    bryggan

Kommentar

• Mr.Fish
                      Användare
                      • May 2004
                      • 1403

"..-please.." Får jag gå o lägga mej när ja vill? Eller behöver jag fråga dej om lov i fortsättningen? F##n ännu en urspårning från Forumet. Här skall vi prata fisk, inte när jag bör gå o lägga mej.
                      Varning! Friend or foe, jag sk""i vilket. Jag har inget emot dej.Jag har uppriktigt besvarat dina mail. Jag är inte här för att jag gillar klassisk-musik =Conprende? Så Ann-Marie tillbaks till Forumet?[?]

Kommentar

• blackened
                        Användare
                        • January 2005
                        • 1042

"Hej!
                        Ring och fråga Åsa-Nisse han kanske vet.Mvh Ann-Mari"

"Hej!
                        Patrik, är du vaken du ska sova nu.Du får inte vara uppe så här sent.Mvh Ann-Mari"

Och vad har det med diskussionen att göra? Du tar ju verkligen inte in någonting av vad som sägs gång på gång?! Radera inläggen så tråden kan fortsätta och kanske göra lite nytta. Nog med trådar har strypts på detta sättet!

Visserligen kanske jag med detta inlägg tar tråden ännu längre bort från ämnet men man blir så jäkla less... Vi får väl tillsätta någon som städar såna här onödiga inlägg 24/7 verkar det som...

Aja... lovar att det här är det sista inlägg av denna typ jag gör i forumet... Kände för o gnälla av mig lite...

Diskutera roliga saker som fiskar, kar och alla dess tillbehör i stället!!!!

Kommentar

• Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • June 2004
                          • 1582

Annmari skriver dem mest meningslösa inläggen på hela forumet,massa duma saker så lägg energin på musiken istället.

Kommentar

• fred fish

Torsten:

Mmm, mycket vatten har runnit under broarna sedan jag försökte sälja kalkstenen... Jag prövade att köra Malawi ett kort tag, men det funkade dåligt i det akvarium jag hade då. Istället satsade jag på att köra på Sydamerika i båda mina kar... Det ironiska är att jag skänkte bort kalkstenen till en kompis, och hjälpte honom inreda ett Malawikar som nu funkar kanonbra. Detta i kombination att jag aldrig kommer att få någon fason på mina växter utan Co2 gör att jag nu tänker byta till Malawi eller Tanganyika... Dessutom, jag tycker nog det ska bli kul dels att byta, dels kul att få lite mer liv i akvariet. Scalerna och jordätarna är fina och intressanta, men det är ju inte så mycket rock´n roll i karen om man säger så...

Därför är jag nu på jakt efter kalksten, det verkar inte som om det finns något bra ställe att plocka på i Växjötrakten så det får bli en resa till Skåne!

Till Annmari:

Snälla, jag ber dig uppriktigt att inte svara på något som helst inlägg jag gör. Jag blir bara less på att läsa det du svarar andra, och blir bara irriterad när du i ett försök att vara rolig svarar min seriösa fråga med ett nonsens-inlägg.

Kommentar

• bmwpower
                              Användare
                              • December 2002
                              • 1934

bensin kostar så sväng inom ljungby istället för skåne så kan jag leta lite och se om jag kan få ihop lite billig sten till dig

Kommentar

Arbetssätt...