Ny Sajt den 15 / 9

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2004
    • 531

Hej!
    När kommer resten av den nya sajten? Jag är mycket nyfiken.Mvh Ann-Mari
    bryggan

Kommentar

• ZakatH
      Användare
      • April 2004
      • 313

Kan hålla med om att det blir knepigt vad gäller en del firrar, som t.ex Hemichromis vars arter finns både här och där.
      Dessutom kommer en del av avdelningarna i mitt förslag vara väldigt små(få besökare), så visst, färre avdelningar är att föredra. Tanganyika, Malawi och övriga afrika(inkl madagaskar) borde funka fint.

Ett off-topic forum hade suttit fint med, förutsatt att ämnena inte dyker upp bland aktiva ämnen på förstasidan.

Kommentar

• odilou
        Användare
        • April 2002
        • 308

Ledsen att ställa en fråga som kanske redan är besvarad men är inte det nya artregistret samma sak som det gamla artregistret? Vari ligger den stora förbättringen?
        Några frågor:
        -Kan man lägga till kommentarer?
        -Kan man ladda upp egna bilder?
        -Kan man se en uppförstorad karta med fångstplatsen utmärkt för exempelvis Aulonocara maylandi "Luwala Reef" istället för en meningslös översikt över hela Afrika med Malawi-sjön som en liten prick?
        -Jag har inte läst igenom hela den här tråden och kanske finns det en bra förklaring men listan är ju skrattretande kort och inkomplett jämfört med t ex http://www.cichlids.dk/arter/ . Varför?
        -Finns det något i listan som indikerar huruvida en artbeskrivning är helt tom på text och/eller saknar foto?
        -Kan längd anges specifikt för hane/hona?
        -Kan länkar anges till exempelvis Ciklidsblads-artiklar som innehåller mer information om arten?
        -Varför länkar ni inte helt enkelt in nämnda http://www.cichlids.dk/arter/ eller inleder ett samarbete med danskarna istället för att uppfinna hjulet på nytt?

Säkert kommer saker bli bättre framöver men på förstasidan står det "Steg1. Klart - nytt Artregister/Artbeskrivningar" och då går jag på det.

Mvh Rasmus

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

citat:Vari ligger den stora förbättringen?
          citat:Ursprungligen skickat av Micke

När det gäller artregistret så kommer här att ske uppdateringar kontinuerligt framöver. Grunden är lagd med ombyggnaden, nu kvarstår massor av arbete med att lägga in fakta och foton samt rätta till de barnsjukdommar som alltid följer med vid förändringar.
          citat:-Kan man lägga till kommentarer?
          Det är en planerad kommande funktion.

citat:-Kan man ladda upp egna bilder?
          Ja via medlemsgalleriet.

citat:-Kan man se en uppförstorad karta med fångstplatsen utmärkt för exempelvis Aulonocara maylandi "Luwala Reef" istället för en meningslös översikt över hela Afrika med Malawi-sjön som en liten prick?
          Inte i nuläget, mycket möjligt att det kommer senare.

citat:-Jag har inte läst igenom hela den här tråden och kanske finns det en bra förklaring men listan är ju skrattretande kort och inkomplett jämfört med t ex http://www.cichlids.dk/arter/ . Varför?
          Se första svaret.

citat:-Finns det något i listan som indikerar huruvida en artbeskrivning är helt tom på text och/eller saknar foto?
          Nej. Inga artbeskrivningar är helt tomma, grundläggande fakta finns med i alla beskrivningarna.

citat:-Kan längd anges specifikt för hane/hona?
          Det går säkert men så är det inte i nuläget.

citat:-Kan länkar anges till exempelvis Ciklidsblads-artiklar som innehåller mer information om arten?
          Ja det görs också redan för några arter.

citat:-Varför länkar ni inte helt enkelt in nämnda http://www.cichlids.dk/arter/ eller inleder ett samarbete med danskarna istället för att uppfinna hjulet på nytt?
          Av flera skäl. B la följer vi inte samma "namnstandard". Artregistret kommer också att användas till nya kommande funktioner på ciklid.se, därför behövs en fristående databas som vi kan modifiera efter behov och önskemål.

citatäkert kommer saker bli bättre framöver men på förstasidan står det "Steg1. Klart - nytt Artregister/Artbeskrivningar" och då går jag på det.
          Det är inte helt sant, grunden är klar men det återstår som sagt massor av arbete med att lägga in information och utveckla/förbättra.

Jag tar med dina synpunkter Rasmus till helgens styrelsemöte för diskussion. Vi har under de senaste dagarna diskuterat en del förändringar som måste göras innan vi går vidare. Sen kommer vi att tillsätta en arbetsgrupp som lägger in bilder och information i registret.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

citat:-Jag har inte läst igenom hela den här tråden och kanske finns det en bra förklaring men listan är ju skrattretande kort och inkomplett jämfört med t ex http://www.cichlids.dk/arter/ . Varför?
            Om du hade last igenom traden sa hade du sett att Malawi och Tanganyika inte lagts in an. Sedan kommer det ju laggas till fler arter vartefter.
            citat:-Kan man se en uppförstorad karta med fångstplatsen utmärkt för exempelvis Aulonocara maylandi "Luwala Reef" istället för en meningslös översikt över hela Afrika med Malawi-sjön som en liten prick?
            Om du eller nagon annan fixar kartor (med Copyright) sa lar det inte vara nagra problem att fixa det pa sikt.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• ZakatH
              Användare
              • April 2004
              • 313

En grejj jag kom att tänka på, varför inte ta bort listan med arter till vänster i artbeskrivningar? Det blir en onödigt lång lista som man får scrolla en massa i, särskilt som det tillkommer fler artbeskrivningar. Ersätt den med nåt liknande som dom har på div shoppingsiter. Listan kommer bli ofantligt lång annars har jag en känsla av.

Edit: tog bort exempel...

Kommentar

• Prayerman
                Användare
                • June 2004
                • 1314

Måste säga att jag börjar bli riktigt sugen på att se det nya forumet och den nya layouten.
                Tomas Wallengren
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

citat:Ursprungligen skickat av ZakatH

Det blir en onödigt lång lista som man får scrolla en massa i, särskilt som det tillkommer fler artbeskrivningar.
                  Den kommer att begränsas till att bara visa arter ur aktuell grupp.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Är det snart aktuellt att släppa nya versionen av forumet?

Kommentar

• Chicke
                      Användare
                      • May 2004
                      • 497

Okej det vart ingen ny sida! det va ju synd!

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Ibland undrar jag varför du är så bitter och så negativ Chicke...men...nä...så slutar jag undra.

Kommentar

• Prayerman
                          Användare
                          • June 2004
                          • 1314

vi hoppas Jocke är så upptagen med att lägga upp det nya forumet så han inte hinner svara! [:p]
                          Tomas Wallengren
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 7334

Du slog tummen på spiken Prayerman !!

Mitt mål är att få upp det innan helgen........
                            Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Vi ser svettpärlorna
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Gäst

Ta tid på er grabbar vi sitter inte i sjön.

Kommentar

Arbetssätt...