Ny Sajt den 15 / 9

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malplacerad
    Användare
    • May 2005
    • 877

citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

Malplacerad=Är det sant eller,sluta jiddra..Du är ny här...Om man inte är det , så räknar nog de flesta ,här , på forumet att tråden är "färsk" Det innebär att man ,kanske, inte sneglar på ursprungsdatumet, för man tänker att det är dagens. Jag föreslog två alternativ: 1/ Att tråden blir oredigerbar efter en tid. 2/ Att texten , som har hämtats ur arkivet, är färgad, så att man snabbt fattar att det gammalt stuff. Malplaserad: Är jag hård? =Jag är rättvis! Det denna disskusion handlar om kommer du förstå med tiden...
    -Mr.Fish-
    Vadå jiddra?
    Tagga ner lite fantomen, får man fråga hur gammal (registrerad/antal poster) man ska vara på forumet för att få lufta en åsikt då?

Snälla lägg ner din nedlåtande ton, jag är inte en femåring.

Ps
    Tycker ditt andra förslag är bättre än det första
    ||||

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

*Öppnar tråden igen* =)

Stefan... det är endast 24timmar på ett dygn så skulle jag läsa allt i alla dina inlägg så skulle jag inte ens hinna mata mina fiskar =)=)

citat:Ursprungligen skickat av Kalle-Maja

Patrik, dudå, hur kom du in i det här?
      Tråden är bara några dagar gammal men tycks redan ha skapat förvirring, tror det var Mr.Fish som starta tråden =)

http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

"Ps
        Tycker ditt andra förslag är bättre än det första "= Bra, nu pratar vi igen. Alltså : Ett förslag till Styrelsen om att äldre trådar än sex månader blir TYDLIGT markerade att de är hämtade från arkivet! ps.Malplacerad ursäktar det hårda språket! -Mr.Fish-

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Jag tycker bara att det är festligt när jag själv eller någon annan hamnar i "gammal tråd fallgropen". Visst, jag kan förstå "problemet" men tycker kanske inte att det är något som det skall läggas kraft på att lösa (om inte funktionen redan finns, då bör den omedelbart slås på).

Sedan måste det ju påpekas att en del som inte sitter i styrelsen har slitit med artregistret (t ex jag ). Jag är rätt nöjd med min lilla text om Asien och Madagaskar och jag ska skriva en om Övriga Afrika en vacker dag.

På frågan om indelningar på forumet så ser de fortfarande ut ungefär som nu. Detta med fler avdelningar har stötts och blötts i flera trådar och jag skulle gärna se en Nord syd vast ost afrika -malawi och tanganyika + madagaskar + asien avdelning, men det faller nog på vad den ska kallas (övriga ciklider är så trååkigt som rubrik.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

citattefan... det är endast 24timmar på ett dygn så skulle jag läsa allt i alla dina inlägg så skulle jag inte ens hinna mata mina fiskar =)=)
            deelay:
            Jag skriver 5,17 inlägg per dygn. Du har drygt 4,5 timmar på dig att läsa igenom ett inlägg ifrån mig och det är jag ganska övertygad om att du fixar.
            Å andra sidan så säger ju kanske ditt "nick" en del...delay...försena.

Kul inlägg iallafall...du fick mig att dra på mungipan lite extra.[)]

Kommentar

• Mr.Fish
              Användare
              • May 2004
              • 1403

Frågan är vad av våra önskemål, som är tekniskt-genomförbara?
              Det vore trevligt om Joakim kunde förklara det. Och om de är genoförbara när kan det ske? Jag startade tråden för att -vi- medlemmar skulle få en -berättigad- chans att påverka vår hemsida.
              DEN tillhör oss/vi BETALANDE-medlemmar!-Mr.Fish-[:X]

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Det är jag som lagt in all snabbfaktan om alla fiskar utom Malawi och Tanganyika så om ni hittar fel så kan ni ju mejla eller påpeka det här så ändras det på sikt (jag kommer att anteckna fel, men kanske inte gå in och ändra omedelbart).
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

Om det behövs ,idiell, hjälp för att underlätta omvandlingen till det nya forumet.. Av våra ca.1200 medlemmar finns det rikligt med duktiga "hackers" kan ja lova! -Bara fråga om hjälp o de kommer..-Mr.Fish-

Kommentar

• Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

Felsökning är inte att förakta! Jag vet tyvärr inte vilka "ingresser" som lagts ut på folk, men jag vet att endast Östafrika samt Asien/Madagaskar har något som påminner om färdigt.
                    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Jag har inte hängt med nu riktigt här men vad jag förstår så är det precis som om att förändringarna på ciklid.se skulle vara något nytt? Så är det inte, detta har vi pratat om hur länge som helst. Men inte bara det! Det har funnits (och finns alltid) mängder med tillfällen att både ge förslag och erbjuda sin hjälp på ciklid.se och i NCS.

Man brukar snacka om 20/80 regeln, dvs. att 20% procent av eleverna i en klass står för 80% av handuppräckandet. 20% av varorna i en livsmedelsaffär står för 80% av omsättningen etc.

I NCS är det tyvärr så att 2-3% står för 90% av jobbet.
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Mr.Fish
                        Användare
                        • May 2004
                        • 1403

Alltså, betyder det att du/ni behöver hjälp; eller "att för många kockar gör sämre soppa" -Fish-

Kommentar

• Prayerman
                          Användare
                          • June 2004
                          • 1314

Ibland får man bara inse att åsikterna om vad som är bäst kommer vara olika så länge man har att göra med mer än en person.

Hur som helst så kommer nog det nya forumet bli bättre än det gamla. Fuktion i olika tekniska prylar blir ju i regel bara bättre med tiden. Och detta sker oftas pågrund av att användarna av produkten gett sina synpunkter. Däremot kan saker med smak försämras när det ändras, gäller även layout. Men det beror ju på att vi gillar olika smaker och utseenden. En del gillar det, andra inte.

Så det är ju viktigt att vi ger våra synpunkter, men sen får den valda styrelsen göra det bästa av det. Sitter själv i två styrelser och vet att det inte är det lättaste jobbet alltid. Ju större en förening är desto omöjligare är det att tillgodose varje enskild medlems önskan, det går inte.
                          Tomas Wallengren
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

k nu börjar det försvinna inlägg... e det en bug? eller har det med starten av nya forumet o göra?
                            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

I vissa fall har det att göra med att folk inte håller sig till reglerna.
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• malplacerad
                                Användare
                                • May 2005
                                • 877

citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

"Ps
                                Tycker ditt andra förslag är bättre än det första "= Bra, nu pratar vi igen. Alltså : Ett förslag till Styrelsen om att äldre trådar än sex månader blir TYDLIGT markerade att de är hämtade från arkivet! ps.Malplacerad ursäktar det hårda språket! -Mr.Fish-
                                Ursäkten godtages. *skakar hand*
                                Vi får se om den förändringen träder i kraft, känns riktigt vettig när man tänker efter.
                                ||||

Kommentar

Arbetssätt...