Amphilophus Zaliosus.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

Amphilophus Zaliosus.

Har haft denna ciklid i drygt 5 månader nu, jag förundras av denna ciklids fruktansvärda beslutsamhet att avliva någon "akvariekompis".
    Har den sett ut något offer så skall den bara bort och det omedelbart. Jaa säger ni kanske, det är den väl inte ensam om i den centralamerikanska fiskvärlden. Jag har/haft arter som Dovii o så vidare, har huserat centralare i över 16 år så jag har haft det mesta.
    Min fråga är ju då är det någon här på forumet som har erfarenhet av A.Zaliosus (Pilcikliden)

Mvh Jocke
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!
  • Gwendly
    Användare
    • December 2003
    • 374

Jag har bara andra hands erfarenheter (en van har odlat dem mfl) och nar jag tanker pa Z sa tanker jag alltid pa en korsning av Midas och Champsochromis, i och med det faktum att den ar elak som en Midas men har fart som en Champ'. Hur som helst, min kompis odlade dem i vaaaaldigt langa kar (12'x2'x18" eller ungefar snudd pa 5 meters kar) och satygen snudd pa jagade ihjal varandra i det karet. Nar han sen la till flera andra stora ciklider (tror det var p.fenestratus och c.myseri?) sa small de i alla fall inte ihjal varandra utan gav sig ut pa jakt mot allt och alla, tur nog sa var karet stort nog att ge de andra firrarna utrymme att fly vilket ledde till att det funkade

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

Jag hör exakt samma sak av alla som har den på andra sidan pölen. Svårt å hajja varför man vill hålla en grådaskig tokaggro dödsmaskin, personligen
      fish r friend

Kommentar

• Gwendly
        Användare
        • December 2003
        • 374

citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

Jag hör exakt samma sak av alla som har den på andra sidan pölen. Svårt å hajja varför man vill hålla en grådaskig tokaggro dödsmaskin, personligen
        den blir jattefin svart nar den leker plus den killen som jag kanner som hade de forut hade typ "allt". 200+ akvarium i sin kallare, allt pa automatisk vattenbyte osv, so why not?

Kommentar

• JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

Ja, mina är svart randiga nästan hela tiden.
          Jag har hyfsat mycket utrymme, nu går dom i ett 720 ( har 5 st kvar mellan 10-15cm.) Dom går just nu med ett gäng Synspila och dom verkar dom ignorera, men har nu istället börjat att bita ihjäl varandar. Och tydligen så spelar storleken ingen roll för alla hugger på alla. Jag får väl helt enkelt ha en i varje burk, har ju trots allt 22 akvarium att välja på.

Tack för svaret Gwendly.
          Mvh Jocke

Kommentar

• anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

Hm... lite lockander trots allt! Min lokale handlare har ett gäng. Men då måste 5 meters karet gå från teori till verklighet!
            Anders L

Kommentar

• JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

Det räcker väl med ett 2 meters kar Anli, vad kan väl vara mer utmanande än att få denna "mördare" att funka i en sådan burk???
              det är bara att slå till.......
              Mvh Jocke

Kommentar

• anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

Hade jag ett 2 meters ledigt så...
                Anders L

Kommentar

Arbetssätt...