350D +Tysk manual?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • davide
    Användare
    • December 2003
    • 335

350D +Tysk manual?

Hallo!
    Efter allt prat om Systemkameror här på forumet så har även jag bestämt mig för att ta det steget. För mig blir det en 350D med kit objektiv. Men jag har märkt att det finns ganska många 100-lappar att spara om man väljer en tysk "importkamera", om än man köper den från svenskt företag.

Är detta något man kommer ångra?
    Antar att det inte skiljer något i själva kameran?
    Garantiärenden?
    Manualen är dock på tyska, men engelsk finns på nätet.
    MVH David
    www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Hur mycket skiljer det? Vart har du fått tag på kameran? Internetshop?

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Utan att vara säker, men:

Om man köper en icke-svensk kamera lär inte Canon's servicecenter i Göteborg vara speciellt intresserade av att göra garantiservice på den. Då får kameran skickas till landet där den köptes av leverantören vilket borde dra ut på tiden.

Om sedan manualen är på svenska eller inte är ju en småsak sålänge man förstår språket
      Tony Englund

Kommentar

• Kalle-El
        Användare
        • August 2005
        • 255

Manualer går väl alltid att plocka hem från nätet i det språk man önskar eller?

Köpte själv en River mp3 spelare från USA sparade typ 2500 på kuppen. Allt jag sedan behövde göra var att byta sladd till laddaren, tanka hem den svenska programvaran på nätet, installera och köra. Vet inte vilka regler som gäller för just kameror om de skulle krångla, men jag kan i alla fall lämna in min mp3 spelare till River i Sverige utan problem.

Det blir lite mer jobb att köpa en produkt från utlandet, men sköter du dina kort rätt kan du spara mycket pengar. Denna sanning gäller framförallt på just elektronikprodukter.

Har man lite is i magen kan man dessutom göra riktiga fynd på de stora auktionsmarknaderna på nätet...

Kommentar

• Gäst

citat:Ursprungligen skickat av Kalle-El

Manualer går väl alltid att plocka hem från nätet i det språk man önskar eller?

Köpte själv en River mp3 spelare från USA sparade typ 2500 på kuppen. Allt jag sedan behövde göra var att byta sladd till laddaren, tanka hem den svenska programvaran på nätet, installera och köra. Vet inte vilka regler som gäller för just kameror om de skulle krångla, men jag kan i alla fall lämna in min mp3 spelare till River i Sverige utan problem.

Det blir lite mer jobb att köpa en produkt från utlandet, men sköter du dina kort rätt kan du spara mycket pengar. Denna sanning gäller framförallt på just elektronikprodukter.

Har man lite is i magen kan man dessutom göra riktiga fynd på de stora auktionsmarknaderna på nätet...
          väldigt dyr mp3spelare

bara kameran har engelska, eller ännu bättre svenska är det kanske värt det.

Kommentar

• davide
            Användare
            • December 2003
            • 335

OK. själva språket som manualen är på spelar inte så stor roll. Engelsk finns att ladda hem i pdf format så man borde klara sig.

Men det är ingen som vet om det skiljer något i menyerna på kameran och så vidare?
            MVH David

Kommentar

• Kalle-El
              Användare
              • August 2005
              • 255

Kostar stora pengar om man vill ha MP3 spelare som fixar alla format, har en hårddisk på 40 gb samt inbyggd radio, och möjlighet att spela in både liveupptagningar och direkt från radion. Nämnde jag att den dessutom kan visa bilder på sin färgdisplay!? Tackvare hdd storlek kan man dessutom frakta stora filer som t ex an fullängdsfilm på 4.3 gb!

Kommentar

• bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

Väldigt ofta är det kalla handen hos svenska verkstäder när det är import
                Har stor erfarenhet genom att jag har handlat mycket i tyskland.
                Kan säga att är det bara 1-2000kr det skiljer så är det inte värt besväret.
                Frakten kostar när den ska skickas till tyskland och vid eventuella tvister så är ju tyska kanske det lättaste språket att prata.
                Men om du har tur så har canon världsgaranti och då kan du glatt lämmna den på service i göteborg.
                Men ibland så skiljer det mellan svenka och tyska produkter blandannat kan det vara annan nätkabel ellr andra funktioner som liggerextra

Kommentar

• davide
                  Användare
                  • December 2003
                  • 335

Ingen som köpt den "tyska varianten"?

Undrar mest om det skiljer något i menyerna o.s.v.
                  Och om det är något annat som till exempel nätkabel som skiljer...

Garantin borde nästan fungera då detta är en svensk internetshop. Det kan ju dock ta lite längre tid för som någon skrev så måste de säkert skick kameran till tyskland. =/
                  MVH David

Kommentar

Arbetssätt...