If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kommer säker att gå prima fint! Spännande firrar, mäsk väl att man ibland kan få rycka in till honan försvar och separera dom, men oftast går det bra.
Lycka till
Carl
Nu så har de landat i mitt lilla kar. Hanen har tagit plats i mitten och en hona i vänsterkanten. De har rätt gott om snäckor! Den andra honan har jag inte sett skymten av, skitskumt. Jag har ändå lyft på alla snäckor och tittat i, hon verkar vara borta! [?]
den enda snäckan jag inte kollat är den som hanen vaktar och som han går in i ibland. eventuellt kan hon hittat något annat gömställe.
Jag har gått igenom håvar, hink och plastpåsar osv. och inte hittat någon kvarglömd fisk. Är helt säker på att jag hade båda i håven när jag lade i dom och nästan lika säker på att ingen blev kvar.
Dom är ju inte stora, honorna alltså, kanske har den ändå lyckats gömma sig i någon av de större snäckorna.
Du är sååååå välkommen... som Thåström skulle sagt (eller snarare sjungit)! Alla kanske inte fattade det där men... En liten fras ur Århundradets brott av Imperiet.
Jo vi får hoppas hon dyker upp. Skulle vara surt annars. En sak är säker, hon har iallafall inte blivit uppäten.
Ok, nu såg jag henne skymta till, gött! Hon hade gömt sig i en av de stora snäckorna. Det var den som hanen vacktade och även var inne i ett par gånger. Därför trodde jag att hon inte var där.
Kommentar