Mina scalare har nu haft rom två gånger, den första gången åt de själva upp rommen (skulle tro att de var för nära värmaren så det blev för varmt) nu andra gången har de lyckats klara rommen och vaktat frenetiskt i 1 1/2 dygn men så idag fick mina praktbotior för sig att de skulle mumsa på den och tyvärr så fixade inte scalarerna att hålla alla sex undan tyvärr var jag inte hemma utan ertappade dem på lunchen och då var i princip allt borta redan. Nästa gång ska jag försöka göra allt för att lyckas kläcka yngel för det är nämligen en svart skalare och en marmor (tror jag) så det kan nog bli snygga fiskar av ynglen.
Kan man flytta rommen och måste man då i så fall flytta med föräldrarna också? Något säger mig att de skulle käka upp rommen om man flyttar dem till ett annat akvarium.
Finns det någon typ av avdelare till akvarium eller måste man tillverka en själv?
Om man nu skulle lyckas kläcka yngel, hur länge ska man låta dem gå med föräldrarna innan man flyttar dem i eget akvarium?
Kan man flytta rommen och måste man då i så fall flytta med föräldrarna också? Något säger mig att de skulle käka upp rommen om man flyttar dem till ett annat akvarium.
Finns det någon typ av avdelare till akvarium eller måste man tillverka en själv?
Om man nu skulle lyckas kläcka yngel, hur länge ska man låta dem gå med föräldrarna innan man flyttar dem i eget akvarium?
Kommentar