Uppringt Internet (modem)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pär J.
    Användare
    • April 2002
    • 219

    Uppringt Internet (modem)

    Ni som verkar vara ute å nätet och har koll på priser och prestanda, vilket abonemang ska man välja?

    Det jag tittat på är:
    Eurobell (billgast, okänt för mig)
    Spray (okey pris, email, hemsida)
    Telia (okay pris, känt varumärke)

    Finns det bättre alternativ och vad bör man kolla på mer än priset (prestanda, hastighet, support)?

    /Fundersam Pär
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #2
    Uppringt internet? Vad ör det?

    Skämt å sido, www.home.se erbjuder väl både gratis abonnemang och gratis mail? Jag har använt deras mail i flera år, och hittils har det fungerat utmärkt.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      Jag kor home men ett tips ar att kolla vad din arbetsplats erbjuder. Sjalv har jag gratis modemanslutning hemma via jobbet (ringer upp deras server utan telefonavgift).

      Med Home far du betala for telefonsamtalet medan de andra brukar ha egna telefonnummer med lagre taxa. Du far ta en funderare pa hur mycket du surfar.

      En fordel med ett bolag med egen betalnummer ar att du far rakningen oavsett varifran du ringer. Sitter du ofta hemma hos kompisar eller foraldrar och surfar sa kan det vara en stor fordel.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Pär J.
        Användare
        • April 2002
        • 219

        #4
        Om jag ringer upp Eurobell på ett 020-nummer så kostar deras taxa 8 öre/min kvällar och helger och spray 11,5 öre. Då kan väl inte den vanliga teletaxan tillkomma som kommer på telias faktura eller hur funkar det?

        /Pär

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Pär J.

          Om jag ringer upp Eurobell på ett 020-nummer så kostar deras taxa 8 öre/min kvällar och helger och spray 11,5 öre. Då kan väl inte den vanliga teletaxan tillkomma som kommer på telias faktura eller hur funkar det?

          /Pär
          Nej, men du far fundera pa om du surfar sa mycket att du tjanar in manadsavgiften (eller om du har nytta av mojligheten av att nyttja andras telefoner for surfning utan att de behover betala).
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Pär J.
            Användare
            • April 2002
            • 219

            #6
            De tre ovan nämnda har ingen månadsavgift utan bara teletaxan.

            Kommentar

            • Uffeman
              Användare
              • February 2004
              • 234

              #7
              Om du har Telia som operatör erbjuder dom gratis internetuppkoppling via deras modempool.

              Kommentar

              Arbetssätt...