Aquael

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dreas
    Användare
    • August 2005
    • 28

    Aquael

    Tänkte skaffa ett Aquael 240L akvarium men blir lite frågande om kvaliteten.
    Är det ngn som har ett sådant, eller ngn som kan ge mig lite respons på kvaliteten på Aquael´s akvarium?

    Länk



    Tack på förhand!
    Ny Akvarist, med en hel*etes massa frågor...
  • aquanord
    Användare
    • January 2005
    • 373

    #2
    Jag har både ett 375 liter och ett 450 liters akvarium av den modellen som du länkade till och är mycket nöjd med dem. Det är rätt tjocka silikonfogar på dem, om det sen är bra eller dåligt överlåter jag till andra att bedömma. Det är i alla fall inte lätt att hitta ett snyggt möbelkar i den prisklassen. Jag tycker möbeln är stilren och snygg och det är en fördel att man kan justera fötterna i höjdled för att få det i våg. Lysrören man får med rampen är dock bara att byta ut genast för dessa är bara skräp.
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------

    Kommentar

    • aquanord
      Användare
      • January 2005
      • 373

      #3
      Förresten, om du ändå ska köpa ett splitternytt kar, lägg på lite mer pengar och köp 375:an istället. Det skiljer ju inte så farligt mycket. 240 liter växer man ur ganska snabbt och tycker att det är för litet. Ett 375 liter tar ju inte så mycket mer plats och då kan man ju ha så mycket mer roliga fiskarter
      simma lungt...
      ------------------------
      www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
      Umeå akvarieförening
      ------------------------

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

        #4
        Alla mindre kar jag haft har varit av märket aquael och det har absolut inte varit något fel på kvalitéten! Snarare tvärt om.

        Kommentar

        • Uffeman
          Användare
          • February 2004
          • 234

          #5
          Jag har också ett aquael 375L och har inget att klaga på förutom att lysrörsrampen är plastig.

          Kommentar

          • Nyllet90
            Användare
            • October 2004
            • 1133

            #6
            Jag förstår inte varför folk köper möbelkar för dyra pengar när man kan köpa kar med aluminium ram och sedan lägga pengar på fisk, filter och roliga växter! Det är ju det i karet man ska kolla på och inte själva karet![]
            Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

            Kommentar

            • peter
              Användare
              • August 2002
              • 161

              #7
              jag har haft ett jag hade problem med rampen det rann ner vatten från sidorna på golvet men det var några år sedan de har kanske rättat till
              det felet.annars helt ok. (köp en 375 lit om du kan)peter

              Kommentar

              Arbetssätt...