Prinsessan av Burundi!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2004
    • 531

Hej!
    Så fick jag svar på min annons i Köp&sälj på ciklid.se en man norr om Stockholm har flera Burundis i olika storlekar jag får köpa fullvuxna exemplar för 35 kr styck.Vad glad jag blir,då köper jag några utav honom.Mvh Ann-Mari PS:Tack för alla fina tips jag fått av er läsare på forumet angående Burundis.
    bryggan

Kommentar

• Kalle-Maja
      Användare
      • December 2004
      • 1324

Lycka till! Det ska faktiskt bli roligt att höra hur du gör från början. Jag har alltid kommit in efter nå´n prisutdelning eller nå´t. Nu är det inte discusar eller altums från Leasing utan tangas på annons...

Kommentar

• johanssonsan
        Användare
        • October 2004
        • 160

citat:Ursprungligen skickat av KarinB

Hej!
        Jag håller på att starta upp ett nytt tanganyikaakvarium och undrar vad som skiljer Neolamprologus brichardi från Neolamprologus pulcher (utseende, beteende). Vilken skulle passa bäst i ett 250 l sällskapsakvarium?
        Hälsn/ Karin
        http://www.riftlakes.com/ har fina bilder/beskrivning.

Kommentar

• imported_n/a
          Användare
          • October 2004
          • 531

Hej!
          Hej vad jag är glad,inreder nu mitt nya prinsessakvarium,dom små raringarna kommer nästa vecka,till dom som här vill köpa yngel av mig i framtiden dom kan få billigare.Jag är blöt om händerna det känns härligt att få börja med Burundis.Mvh Ann-Mari PS.Med risk för och låta tjatig,tack än en gång för alla råd ni gett.
          bryggan

Kommentar

• imported_n/a
            Användare
            • October 2004
            • 531

Hej!
            Oh,ja,då var man klar med prinsessakvariet,nöjd?nja,sisådär,ganska nöjd.men det ska bli bättre,jag har byggt upp grottor,rengjort innerfiltret,ställt in doppvärmaren på 25gr.Belysning allt är på plats,beskådar akvariet just nu.Det fattas något?jo fiskar förstås.Känns skönt och få det klart.Väntar med längtan efter innvånarna nu.Mvh Ann-Mari
            bryggan

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • October 2004
              • 531

Hej!
              oj.oj,oj,oj,vilket fint lekpar Burundi jag nu idag köpt.otroligt vackra,nu är det odling som gäller.Kan väl säga att jag gav 169 kr för paret,dom har lekt en gång hos förre ägaren.Detta känns riktigt roligt.Ciklid på er alla.Mvh Ann-Mari
              bryggan

Kommentar

• Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3615

Har du några bilder att dela med dig ?
                Mvh Alex

Kommentar

• imported_n/a
                  Användare
                  • October 2004
                  • 531

Hej!
                  Alexander.tyvärr har jag inga bilder på dom,dom är ursnygga.Jag är så glad att jag köpte dom.Men vi ska investera i en ordentlig digitalkamera,så jag hoppas att kunna visa bilder i framtiden.Om du nu får för dig att köpa av mig i framtiden av just denna ciklid så får du det till ett bra pris,då skickar jag upp dom till dig.Ha det bra Alexander och hälsa norrland så mycket,vi har det lite kallt här nere nu,har ni kallt?!Mvh Ann-Mari
                  bryggan

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

Nädå, sommaren håller just på o ta slut. 3 grader i solen en lördagmorgon, perfekt för frukost på balkongen.
                    Mvh Alex

Kommentar

• imported_n/a
                      Användare
                      • October 2004
                      • 531

Hej!
                      Är det någon som har erfarenhet av just foder till prinsessyngel,man måste väl inte kläcka artemia?Det räcker väl med cyklops.Mvh Ann-Mari
                      bryggan

Kommentar

• Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

har dom redan fått yngel efter en dag hos dig?

Nykläckt artemia är ett bra foder. Cyclops går oxå bra. De hittar alltid några foderrester.
                        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• imported_n/a
                          Användare
                          • October 2004
                          • 531

Hej!
                          Nej Wilhelm det har dom inte men det är ju bra och veta på förhand vad man kan ge,jag tror jag ger cyklops.Mvh Ann-Mari PS: Dom är ursnygga.
                          bryggan

Kommentar

• Gäst

Hej jag svarar nog med två motfrågor

Varför inte artemia? det bästa yngelfodret som dessutom får ynglen att växa bra?

Cyclops menar du frysta?? Levande brukar inte användas till små yngel som första foder.(storlek,rov)

mvh

Kommentar

• Kalle-Maja
                              Användare
                              • December 2004
                              • 1324

Jag tycker ynglen är lättare att mata än dom vuxna djuren. För att få fiskar i lekkondition är ju utfodringen viktig och jag tycker prinsessor och liknande fiskar har ett jaktsätt som rimmar illa med hur man vill utfodra. Nu känner jag inte till deras matvanor i det fria utan fabulerar utifrån egna erfarenheter. Jag tycker att det verkar som att de vill äta små saker ofta och att dom sakerna ska sväva fritt i frivattnet. Som akvarist tycker man ju det är praktiskt att dom glufsar i sig dagsbehovet på någon minut eller så, men så är inte fallet här. Matar jag t ex med fryst vuxen artemia så äter dom gärna det tills det nått botten vilket det mesta gör snabbt. Efter det blir det mesta lämnat. Ynglen letar dock mer aktivt och förbehållslöst efter mat.

Kommentar

• imported_n/a
                                Användare
                                • October 2004
                                • 531

Hej!
                                Dom jag talat med har sagt att dom matar med cyklops,fryst cyklops alltså och det fungerars bra.Jag får väl annars köpa Babystar på flaska.Mvh Ann-Mari
                                bryggan

Kommentar

Arbetssätt...